• جمعه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402121107687
  • خبرنگار : 50560

/برای وطن/

تقویت قانون و فرهنگ‌سازی به کاهش تخلفات انتخاباتی کمک می‌کند

تقویت قانون و فرهنگ‌سازی به کاهش تخلفات انتخاباتی کمک می‌کند

ایسنا/قزوین رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان گفت: تقویت قانون، جدیت در برخورد و فرهنگ‌سازی می‌تواند به کاهش تخلفات انتخاباتی کمک کند. خرید و فروش آرا از مصادیق تخلف است، اگر میزان جرائم در نتیجه مؤثر ارزیابی شود، باطل می‌شود اما اگر غیرمؤثر باشد؛ در پرونده نامزدهای انتخابات برای آینده ثبت خواهد شد.

محمدتقی صفری جمعه ۱۱ اسفند در بازدید از ستاد انتخابات استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز سومین تجربه نظارتی من در حوزه انتخابات است و شروع فرآیند انتخاباتی و آغار رأی‌گیری را هیچ وقت به این میزان دقت و منظم ندیدم که باید از دست‌اندرکاران اجرایی انتخابات تقدیر به عمل آید.

وی بیان کرد: خوشبختانه انتخابات در استان با نقاط مثبت فراوانی کار خود را شروع کرد و مراحل آن طی شد، فضای رقابتی خوب و جدی بین افراد با سلایق و جریانات مختلف شکل گرفته است. البته در بین نقاط مثبت، نقاط ضعفی هم مشاهده شد و برخی تخلفات انتخاباتی و بداخلاقی‌ها را شاهد بودیم، اما باید بتوانیم با اصلاح فرهنگ انتخاباتی جامعه، تخلفات و جرائم را به حداقل خود می‌رسد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان با بیان اینکه در سراسر استان قزوین ۱۰۹۶ شعبه در کمال آمادگی و تسلط مشغول به اخذ رأی هستند، خاطرنشان کرد: قانون انتخابات برای پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی، ستاد پیشگیری را پیش‌بینی کرده و تخلفات از ۲ مسیر متفاوت نهادهای قضایی و نهاد ناظر بر انتخابات بررسی می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی گفت: یکی از تغییرات قانون جدید انتخابات این بود که به دستگاه قضایی این اختیار را داد که داوطلبان را تا ۲ دوره از حضور به عنوان کاندیدا، محروم کنند، البته مجازات‌ های پیش‌بینی شده در قانون از بازدارندگی کافی و کامل برخوردار نبوده و باید به سطح بازدارندگی برسد.

صفری اظهار کرد: تقویت قانون، جدیت در برخورد و فرهنگ‌سازی می‌تواند به کاهش تخلفات انتخاباتی کمک کند. خرید و فروش آرا از مصادیق تخلف است، اگر میزان جرائم در نتیجه مؤثر ارزیابی شود، باطل می‌شود اما اگر غیرمؤثر باشد؛ در پرونده نامزدهای انتخابات برای آینده ثبت خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha