• جمعه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۳
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1402121107736
  • خبرنگار : 71628

/برای وطن/

۶۰ هزار شعبه اخذ رای در ایران از نگاه آناتولی

۶۰ هزار شعبه اخذ رای در ایران از نگاه آناتولی

یک رسانه ترکیه‌ای آغاز روند رای‌گیری از صبح امروز در ایران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را مورد توجه قرار داد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آناتولی ترکیه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در ایران را مورد توجه قرار داده و نوشت که شهروندان ایرانی، امروز(جمعه) اعضای در پارلمان و مجلس خبرگان را انتخاب می‌کنند.

در گزارش این خبرگزاری با اشاره به جزئیاتی درباره روند انتخابات آمده است: بیش از ۱۵ هزار نامزد برای ورود به پارلمان ایران با ۲۹۰ کرسی به رقابت می‌پردازند و ۱۴۴ نامزد دیگر نیز برای مجلس خبرگان با ۸۸ کرسی نامزد شده‌اند که رهبر این کشور را انتخاب می‌کند.

به گفته وزارت کشور ایران، ۱۵ هزار نفر برای شرکت در این رقابت انتخاباتی توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند که ۷۵ درصد از افرادی را تشکیل می‌دهد که نام‌نویسی کرده بودند.

از جمعیت ۸۷ میلیونی ایران، بیش از ۶۱ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در ر انتخاباتی هستند که دور قبلی آن، چهار سال پیش برگزار شد.

در انتخابات پارلمانی پیشین ایران در فوریه ۲۰۲۰، اصول‌گراها رای اکثریت را کسب کرده و در رقابت با اصلاح‌طلبان، کنترل بیشتر کرسی‌ها در مجلس شورای اسلامی ایران را به دست گرفتند.

حدود ۶۰ هزار شعبه اخذ رای در انتخابات امروز ایران فعالیت خود را آغاز کردند که ۵ هزار شعبه در تهران و ۶ هزار و ۸۰۰ شعبه دیگر نیز در استان‌های دیگر قرار دارند.

رای‌گیری از ۸ صبح امروز آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت اما انتظار می‌رود به روال دورهای قبلی، زمان آن تمدید شود.

حدود ۲۵۰ هزار نیروی امنیتی و انتظامی نیز برای برقراری امنیت روند اخذ رای به شعب اخذ رای سراسر کشور اعزام شده‌اند.

بیشتر ائتلاف‌های اعلام‌شده در میان نامزدهای انتخاباتی از اصول‌گرایان بوده‌اند و اصلاح‌طلبان، این بار، ائتلافی را اعلام نکردند.

آناتولی همچنین مشارکت حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، مقام معظم رهبری ایران در انتخابات و توصیه ایشان به ملت ایران برای مشارکت گستره در انتخابات امروز و توصیف آن به عنوان "رکن اصلی جمهوری اسلامی ایران" را مورد توجه قرار داد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha