• جمعه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۹:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402121107872
  • خبرنگار : 50662

برای وطن/

بازدید استاندار از دو شعب اخذ رأی در خراسان جنوبی

بازدید استاندار از دو شعب اخذ رأی در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی از شعب اخذ رأی در دبیرستان سردار سلیمانی و مسجد قبا مهرشهر بیرجند بازدید کرد.

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز جمعه ۱۱ اسفند در بازدید خود از شعب اخذ رای دبیرستان سردار سلیمانی و مسجد قبا مهرشهر، گفت: حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: با توجه به استقبال مردم ساعات اخذ رأی تمدید خواهد شد.

قناعت گفت: با توجه به برودت هوا سردی و یخبندان همه راه‌های استان با همکاری دستگاه‌های مربوط باز شد و همه شعب فعال شدند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر در شهرستان‌ها افراد به هر دلیلی نتوانسته‌اند تاکنون رای بدهند برای ساعات آینده زمان رای گیری دوباره تمدید خواهد شد تا بتوانند از این فرصت استفاده کرده و رای خود را به صندوق بیندازند.

وی بیان کرد: از ابتدای صبح تاکنون براساس بررسی‌های انجام شده در خصوص روند انتخابات مشکلی در سطح استان گزارش نشده است.

قناعت با بیان اینکه گزارش‌های رسیده نشان از استقبال خوب مردم استان در انتخابات دارد گفت: روند برگزاری انتخابات به گونه‌ای است که تعدادی از مردم نوبت صبح تا ظهر و تعدادی نیز عصر برای رای دادن در شعب حاضر می‌شوند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: زمان رسمی انتخابات تا ساعت ۱۸ است اما وزارت کشور می‌تواند تا سه ساعت طبق درخواست فرمانداران و بخشداران این زمان را تا ساعت ۲۱ تمدید کند.

وی گفت: گزارش‌ها و درخواست‌های فرمانداران و این صف‌های مردمی نشان می‌دهد از این بعد مرحله دوم رای گیری از مردم شروع شده است.

قناعت با اشاره به حضور حدود ۳۵ هزار رای اولی در این دوره از انتخابات در استان گفت: تا این لحظه از انتخابات شاهد حضور پرشور و تقریبا مطلق رای اولی‌ها در استان بوده‌ایم.

وی افزود: امروز جشن سیاسی رای اولی‌هایی است که به سن تکلیف سیاسی رسیده و مانند بزرگان، پدران و مادران خود در انتخابات شرکت کردند.

قناعت گفت: رای اولی‌های استان نشان دادند که با سن کم و با اینکه تازه به سن تکلیف رسیدند می‌توانند در سرنوشت کشور و منطقه خود سهیم باشند و ما این را به فال نیک می‌گیریم.

وی بیان کرد: نسل جدید مانند نسل‌های گذشته از یک تحلیل سیاسی بسیار بالا و عمیقی برخوردار است و از این حیث به کوری چشم دشمنان شاهد درصد مشارکت بالای آن‌ها در سطح کشور باشیم.

استاندار خراسان جنوبی عصر امروز از برخی تجهیزات و زیرساخت‌های مخابراتی در روند برگزاری انتخابات نیز بازدید کرد که مرکز مانیتورینگ، مرکز سوییچ تلفن همراه و تجهیزات فنی مخابرات از بازدیدهای استاندار بود.

حجت الاسلام والمسلمین نسائی زهان دادستان عمومی و انقلاب بیرجند ضمن خداقوت به خبرنگاران گفت: درحال حاضر  هیچ تخلفی ثبت نشده است و مردم در پای صندوق‌های رای حضور حداکثری  داشتند.

از ساعت هشت تا ساعت ۱۳ امروز، تعداد ۱۶۰ هزار تعرفه رأی در خراسان جنوبی استفاده شد

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: از ساعت هشت تا ساعت ۱۳ امروز، تعداد ۱۶۰ هزار تعرفه رأی در این استان استفاده شده است.

سیدمحمدرضا طالبی عصر روز جمعه در نشست خبری مستقر در ستاد انتخابات استان اظهار کرد: ۱۵ درصد بیشتر از آمار واجدین شرایط، تعرفه در اختیار فرمانداری‌ها قرار داده شده که اگر جایی با کمبود مواجه شود، سریع جایگزین کنند.

وی افزود: اعلام شده ته برگ تعرفه‌ها نیز شمارش شود تا اگر کمبودی احساس شود به موقع به شعب برسد.

معاون استاندار با بیان این که تا این لحظه گزارشی از تخلف در این انتخابات نداشتیم، گفت: با وجود اینکه در اکثر نقاط استان شاهد سرما و یخبندان بودیم اما تا ساعت هشت صبح امروز که زمان شروع فرآیند رأی گیری بود ۹۸ درصد شعب فعال شدند.

به گفته وی؛ مدارکی که در این دوره و براساس قانون جدید انتخابات برای حضور در رأی گیری تعیین شده شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت است که افراد می توانند از یک مورد برای رأی دادن استفاده کننند.

طالبی اظهار کرد: برخی شناسنامه ها قدیمی است و کد ملی در آن درج نشده لذا این افراد باید کد ملی را به همراه داشته باشند چون دستگاه احراز هویت برای ثبت تعرفه به شماره ملی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه زمان قانونی پایان انتخابات ساعت ۱۸ امروز است، متذکر شد: بسته به استقبال مردم و با درخواست ستادهای انتخابات، وزارت کشور می‌تواند این زمان را به مدت سه ساعت تمدید نماید و بعد از آن باید شورای نگهبان مجوز صادر کند.

رئیس ستاد انتخابات استان یادآور شد: افرادی که سواد خواندن و نوشتن ندارند می‌توانند شخص امینی به همراه داشته باشند تا گزینه مد نظر آنها را در برگه تعرفه بنویسد.

وی عنوان کرد: شماره تلفن فرمانداری‌ها اعلام شده و افرادی که توانایی بیرون آمدن از منزل را نداشته باشند می‌توانند تماس بگیرند تا از عصر به بعد شعب سیار برای اخذ رأی مراجعه کنند.

طالبی افزود: چند شعبه هم در شهرستان ها داریم که هلال احمر و گروه های جهادی ویلچر دارند و می‌توانند به منازل مراجعه و افراد را تا شعب اخذ رأی همراهی کنند.

به گفته وی، بارها اعلام شده که براساس روحیات مردم خراسان جنوبی و تجربیات انتخابات گذشته مطمئن هستیم در این دوره از انتخابات هم مردم افتخارآفرین خواهند بود و حضور حداکثری خواهند داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان تأکید کرد: در محورهای شعب اخذ رأی برخی حوادث رانندگی را شاهد بودیم با این وجود همه صندوق‌ها به موقع به محل ها ارسال شد، خودرو به اندازه کافی در اختیار قرار دادیم و در مسیرهای صعب العبور هم تدابیر لازم اندیشیده شده است.

وی بیان کرد: دپوی شن و نمک در جاده ها پیش بینی شده و مسیرهایی که یخ زده بود برای اینکه خودروهای حامل صندوق‌های اخذ رأی دچار مشکل نشوند شهردارهای هم به شن پاشی در معابر مکلف شده اند.

طالبی گفت: ۷۶۶ شعبه اخذ رأی در سراسر استان فعال است و بیش از ۱۸ هزار نفر مشغول رأی‌ گیری هستند.

وی با اشاره به اینکه مشخصات اعضای شعبه در دستگاه احراز هویت ثبت شده، افزود: تمامی شعب به اینترنت همراه وصل هستند و در زمان حاضر مشکلی وجود ندارد.

معاون استاندار عنوان کرد: از قبل در همه شعب رأی ارتباطات آزمایش شده و برای تست دستگاه ‌هایی که برای آموزش احراز هویت در اختیار داشتیم ۲ مرحله مانور برگزار شد لذا امروز تاکنون با مشکلی مواجه نشدیم، غیر از خرابی یک دستگاه که سریع جایگزین شد.

شایان ذکر است: ۶۰۸ هزار و ۵۵۸ نفر در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی واجد شرایط رأی ‌دادن هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha