• جمعه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۹:۳۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402121107877
  • منبع : نمایندگی قزوین

/برای وطن/

کارگرانی که پای صندوق رأی آمده‌اند و به آینده امید دارند

کارگرانی که پای صندوق رأی آمده‌اند و به آینده امید دارند

ایسنا/قزوین امروز ۱۱ اسفند در شعب مختلف اخذ رأی در استان قزوین اقشار مختلف حضور داشتند اما در میان مردم به دنبال کارگران گشتیم تا نظر آن‌ها را درباره حضور در انتخابات و رأی دادن به گزینه مطلوب بپرسیم.

به گزارش ایسنا، در روزهای منتهی به انتخابات بسیاری از کاندیداها با قشر کارگر دیدار و گفت‌وگو داشتند و تلاش کردند نظر این قشر زحمت‌کش را به خود جلب کنند، شعار دادند و گفتند شعارهایشان را عملی خواهند کرد و حالا زمان انتخاب فرا رسیده و کارگران باید بین نامزدهای انتخاباتی به بهترین گزینه خود رأی بدهند.

برای اینکه بدانیم کارگران چه کسانی را انتخاب می‌کنند به شعب مختلف رأی در قزوین رفتیم تا با آن‌ها سخن بگوییم و دلایل حضورشان در پای صندوق‌های رأی را بشنویم و معیار انتخاب آن‌ها را بدانیم.

با پرس‌وجو از مردمی که در شعبه هستند بالاخره یک کارگر را پیدا می‌کنم و از او درباره دلایل حضورش می‌پرسم و او که خودش را بهمن معرفی می‌کند، در پاسخ می‌گوید: امیدواریم وعده‌هایی که درباره قشر کارگر شنیده می‌شود در حد شعار باقی نمانده و واقعاً به مسائل و مشکلات این قشر رسیدگی شود.

بهمن ادامه می‌دهد: امیدواریم تمامی اقشار جامعه در انتخابات مشارکت داشته باشند، به ویژه کارگرانی که بیش از همه صدمه معیشتی دیده‌اند. خیلی از کارگرانی که مشغول خدمت در صنایع هستند به قانون مجلس درباره افزایش سن کارگری اعتراض دارند، همین موضوع نشان می‌دهد کارگران باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا افرادی دلسوز روی کار بیایند، کسانی که شرایط آن‌ها را درک کنند.

برخی قوانین کارگری ضمانت اجرایی ندارند

از آقای بهمن که نام خانوادگی‌اش را نمی‌دانم تشکر می‌کنم و به زحمت کارگر دیگری را پیدا می‌کنم، این یکی خودش را معرفی نمی‌کند اما می‌گوید در یکی از واحدهای صنعتی کار می‌کند و کاری که انجام می‌دهد جزو مشاغل سخت و زیان‌آور است اما هنوز نتوانسته رأی بگیرد که زودتر بازنشسته شود.

وی ادامه می‌دهد: یکی از مشکلات همیشگی قشر کارگر نداشتن نماینده و صدا در تصمیم‌گیری‌های مهم کشور است، عمده مشکلات مطرح شده از سمت کارگران مربوط به مشکلات اقتصادی شامل، حقوق پایین، مشکلات مسکن، مشکلات درمانی، مشکلات بیمه، ساعات کاری بالا، امنیت شغلی پایین و سختی کار است که امیدواریم با انتخاب درست مجلس دوازدهم این مشکلات برطرف شود.

این آقا که متوجه می‌شوم تحصیلات دانشگاهی دارد، بیان می‌کند: قوانین کار برای حل مشکلات وضع شده اما اول اینکه این قوانین ناقص هستند و ضمانت اجرایی پایینی دارند، ثانیاً نظارت دقیقی بر اجرای آن وجود ندارد و اینکه کارگران آگاهی کافی از این قوانین ندارند و در آخر نفوذ و قدرت مالی کارفرماست که مانع اجرای درست قوانین می‌شود.

وی تصریح می‌کند: برای زنده ماندن جامعه و حرکت چرخ‌های تولید کشور کارگران مهره‌های اصلی هستند و باید در تصمیم گیری‌ها در اولویت قرار گیرند. کارگران از شعارهای غیرقابل باور و فضایی در روزهای نزدیک به انتخابات شکایت دارند؛ اما امروز آمده‌اند تا نشان دهند از فرصت تعیین سرنوشت‌شان استفاده می‌کنند.

مردم گلایه‌مند هستند اما امید دارند

یکی دیگر از افرادی که به گفته خودش از کارگران یک کارگاه تولیدی است، در پاسخ به سؤال من که به چه دلیل در انتخابات شرکت‌ کرده است، گفت: از وضع موجود گله‌مندیم ولی با شرکت نکردن ما در انتخابات مشکلی حل نخواهد شد، هنوز امید داریم که صدای ما شنیده شود بنابراین از این حق سیاسی خود استفاده خواهیم کرد البته با انتخاب کسی که از مردم باشد و درکی از شرایط سخت زندگی جامعه کارگری داشته باشد.

وی می‌گوید: هرچند من امسال دقیقه نودی بودم، چون در دوره‌های قبلی در انتخابات شرکت کردم اما این بار در دقایق پایانی تصمیم به شرکت در انتخابات گرفتم، چون به شعارهایی که درباره بهبود شرایط جوانان داده می‌شد در نهایت عملی نمی‌شد گلایه داشتم اما فکر کردم با مشارکت نداشتن چیزی حل نمی‌شود.

یکی دیگر از کارگران قزوین که نامش منصور شرفی است، درباره شرکت خود در انتخابات، بیان می‌کند: فقط به این دلیل در انتخابات شرکت می‌کنم که آسیبی به استحکام و امنیت کشور وارد نشود. ما هم دشمن خارجی و هم دشمن داخلی زیاد داریم که عدم شرکت در انتخابات را توصیه می‌کنند.

وی اظهار می‌کند: رأی می‌دهم و امیدواریم اگر قانونی هم در حمایت از کارگران تصویب می‌شود به بهانه‌های مختلف تغییر نکند.

گزارش از: زهرا قاسمی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha