• جمعه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402121107887
  • خبرنگار : 30147

نجات مادر باردار گرفتار در برف ۱.۵ متری با تراکتور

نجات مادر باردار گرفتار در برف ۱.۵ متری با تراکتور

ایسنا/خراسان رضوی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کلات از نجات جان مادر باردار با تراکتور از میان برف با ارتفاع ۱.۵ متر خبر داد.

زین‌العابدین آزاد در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه امروز با تلاش همکاران به دو مادر باردار در یکی از روستاهای مرزی خدمات ارائه شد، در خصوص ماموریت اول اظهار کرد: مادر باردار که در یکی از روستاهای مرزی شهرستان کلات نیازمند خدمات مامایی و زایمان و در برف گرفتار شده بود با کمک کارشناسان اورژانس ۱۱۵ و مامای بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) و با کمک ایثارگونه هلال‌احمر شهرستان در سلامت کامل به بیمارستان کلات منتقل شد.

وی در خصوص جزئیات این عملیات اظهار کرد: با وجود سرما، یخبندان و مسدود شدن جاده کلات به روستای آقداش به دلیل برف به ارتفاع حدود ۱.۵ متر، مأموریتی به اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ کلات اعلام و با وجود لغزندگی جاده همکاران با آمبولانس کمک‌دار و در معیت مامای بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) بر بالین مادر حاضر شده و پس از انجام اقدامات لازم، برای تسهیل در ادامه روند زایمان به بیمارستان منتقل شد.

آزاد ادامه داد: طبق گزارش مسئول اورژانس ۱۱۵ شهرستان که از ابتدای مأموریت با همکاران و نهادهای خدمات رسان در ارتباط بوده، ارتفاع ۱.۵ متری برف باعث شد که آمبولانس ۱۱۵ در برف‌گیر افتاده و از هلال‌احمر درخواست کمک شود.

وی گفت: در عملیات پاک‌سازی جاده که با هماهنگی اداره راه و بخشداری مرکزی صورت گرفت گریدر اداره راه نیز در برف گرفتار شد و در نهایت با کمک ۲ تراکتور از روستای آقداش و قله زو که خود نیز به مشقت مسیر را طی نمودند آمبولانس ۱۱۵ را پس از حدود ۵ ساعت توسط بکسل بند به بالین بیمار رساندند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کلات عنوان کرد: مادر برای انجام فرایند زایمان، توسط آمبولانس کمک دار ۱۱۵ به بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) کلات اعزام و در سلامت کامل تحویل کادر درمان بیمارستان شد.

وی خاطرنشان کرد: این مادر باردار پس از اینکه توسط متخصص زنان بیمارستان ویزیت شد برای بهره‌مندی از خدمات تخصصی به بیمارستان قائم مشهد اعزام شد.

آزاد افزود: بلافاصله پس از تحویل مادر به بیمارستان کلات و با وجود اینکه هنوز جاده باز نشده بود و ۲ گریدر در مسیر دچار نقص فنی شدند مأموریت دومی نیز برای نجات مادر باردار که دچار خونریزی شده بود در همان روستا به اورژانس ۱۱۵ اعلام و مجدد همان مشقت‌ها را همکاران به جان خریدند و در نهایت توسط تراکتور مادر به آمبولانس رسانده شد.

وی در پایان از همکاران درگیر در این مأموریت و نیروهای خدوم هلال‌احمر، اداره راه شهرستان، فرمانداری و بخشدار مرکزی کلات، دهیار روستای قله زو و رانندگان تراکتور که صادقانه در جهت نجات جان مادر و نوزاد تلاش کردند، تقدیر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha