• جمعه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۰:۲۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402121107904
  • خبرنگار : 50154

/برای وطن/

اساتید دانشگاه‌های قم از شور و حال مردم در پای صندوق رای می‌گویند

اساتید دانشگاه‌های قم از شور و حال مردم در پای صندوق رای می‌گویند

ایسنا/قم مردم شریف و پای‌کار انقلاب با وجود تمام یاس‌آفرینی‌های دشمن روز ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲، باردیگر حماسه‌ آفریدند و این مردم بودند که دشمن را مایوس کردند.

از اوایل صبح امروز، صندوق‌های اخذ رای شاهد حضور پرشور مردم و صف‌های طولانی بود، باوجود بعضی از مشکلات موجود امروز ۱۱ اسفندماه مردم ثابت کردند که پای کار اصل انقلاب ایستاده اند و در جهت ساختن سرنوشت کشور دست از تلاش برنمی‌دارند.
تمامی قشرها اعم از اساتید، دانشجویان، دانش آموزان و دیگر آحاد مردم در این حماسه پرشور حضور داشتند و این روحیه‌ انقلابی در تمامی افراد با هر کسوتی دیده می‌شود از این میان، حضور اساتید دانشگاه در پای صندوق‌های رای نشان از زنده‌بودن روحیه انقلابی در عرصه علم کشور است.

به همین منظور، جمعی از اساتید دانشگاه‌های قم در رابطه با شور و حال مردم در شعب اخذ رای با ایسنا گفت‌و گو کرده‌اند.

مسئولان قدر اعتماد مردم را بدانند

وحید نکونام عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س)در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: در همان لحظات ابتدایی آغاز رای‌گیری در پای صندوق رای از نزیک شاهد حضور پر رنگ و قابل توجه مردم انقلابی بودم.
وی افزود: باید قدردان این مردمی بود که همواره یاری‌گر انقلاب بودند و آن را متعلق به خود دانسته‌اند، البته روی دیگر این سکه حضور پرشور مردم زمان‌سنج و پای‌کار این است که مسئولان قدردان این مردم باشند و واقعا برای رفع مشکلات آنان تلاش کنند.

حضور پر رنگ مردم در عرصه انتخابات امروز، نیازمند پاسداشت ویژه از طرف مسئولین است

دکتر سید احمد فاضلی، عضو هیئت علمی دانشگاه قم نیز بیان کرد: با وجود اینکه من ساعت خلوتی را برای رای انتخاب کردم تا زمان کمتری در صف منتظر بمانم اما با این وجود تعداد شرکت کنندگان و حضور مردم در پای صندوق‌های رای واقعا قابل توجه بود، از همه سلیقه‌های فرهنگی با طیف‌ها، ظواهر و سنین مختلف شرکت کرده بودند.
وی ادامه داد: هیچ نشانی از خمودگی و عدم اقبال به صورت معنادار در شعب اخذ رای دیده نمی‌شود، ما همه می‌دانیم کاستی‌هایی وجود دارد و این کاستی‌ها صرفا امر عادی نیست و واقعا کام مردم را تلخ کرده است، دشواری‌های اقتصادی، اداری و ... وجود دارد، اینکه چقدر از این مشکلات مربوط به داخل و چه میزان تحت تاثیر دشمنی و تحریم دشمنان ایران است، بحث جدایی است.
این استاد دانشگاه قم گفت: موضوعی که مطرح است اینکه با وجود این حجم از تبلیغات دشمن و القای خمودگی و عدم مسئولیت‌پذیری، مردم این چنین خالصانه پای‌کار آمدند و این پایبندی به انقلاب و آرمان‌های انقلاب را در عرصه عمل بروز دادند.

فاضلی تاکید کرد: اینکه مردم میان مشکلات و مسائل جاری اقتصادی با اصل نظام تفاوت جدی قائل شوند و این دو امر را از هم تفکیک دهند واقعا امری ستودنی است و واقعا باید مسئولین مربوطه این موضوع را متوجه شوند، درک کنند و یک پاسداشتی در خور این مردم در عرصه عمل نشان دهند.
وی تصریح کرد: مسئولین از پایان امروز که روز انتخابات بود و فردا باید اقدامی به عنوان یک تشکر ویژه و پاسداشت حضور پر رنگ مردم در عمل نشان دهند و این را در ادبیات گفتاری و در عمل بروز دهند، برای این کار لازم است حتی یک کارگروه ویژه تشکیل شود تا از این فرصت برای همراهی عمومی و هم افزایی ملی استفاده شود.

 براساس اعلام ستاد انتخابات کشور، قم جزو پنج استان برتر در مشارکت حداکثری در انتخابات است. 

رای گیری انتخابات در سراسر کشور تا ساعت ۲۲ تمدید شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha