• جمعه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۳:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402121108037
  • خبرنگار : 30147

فرماندار کاشمر:

معرفی نامزدی قبل از شمارش آراء به عنوان پیروز انتخابات بداخلاقی است

معرفی نامزدی قبل از شمارش آراء به عنوان پیروز انتخابات بداخلاقی است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار کاشمر گفت: اینکه نامزدی در فضای مجازی خودش را پیروز انتخابات معرفی کند در واقع بداخلاقی نموده و مردم به این گونه اعلام نتیجه و موضوعات توجهی ندارند.

حجت اله شریعتمداری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در بازدیدی که از شعب اخذ رأی به منظور تشکر از حضور مردم و عرض خدا قوت به همکاران اجرایی و نظارتی، بازرسی و انتظامی صورت گرفت میزان مشارکت مردم بسیار گسترده بود.

وی خاطرنشان کرد: هرچند دشمنان با تلاش ایادی داخلی‌شان از چند ماه قبل القاء ناامیدی و تشویق به عدم حضور در پای صندوق‌های رأی داشتند اما این میزان مشارکت همه نقشه‌های آن‌ها را برای تحریم انتخابات نقش بر آب کرد.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه تا این لحظه میزان مشارکت نسبت به دوره قبل افزایش داشته است، گفت: چون هنوز در اکثر شعب اخذ رأی تراکم رأی دهندگان را داریم به همین دلیل درخواست شده که ساعت انتخابات تمدید شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی اقشار مختلف به خصوص بانوان و رأی اولی‌ها حضور پرشوری در پای صندوق‌های رأی داشته‌اند، عنوان کرد: قطعاً با این حضور پرشور مجلسی قوی و مردمی و انقلابی در دوازدهمین دوره انتخابات خواهیم داشت.

شریعتمداری تأکید کرد: بدون شک با این حضور باشکوه میزان مشارکت مردم منطقه ترشیز شامل شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ بالا خواهد رسید.

وی نقش خبرنگاران را در افزایش مشارکت مردم و بصیرت افزایی و تبیین دستاوردهای نظام و انقلاب بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: به محض اعلام پایان انتخابات فرآیند شمار آرا مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی آغاز خواهد شد.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه نتیجه انتخابات را طی تمامی این سال‌ها خود مردم تعیین کرده‌اند، عنوان کرد: از ابتدای برگزاری فرآیند انتخابات توصیه بر این بوده که همه عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، هیات اجرایی و سایر عوامل نقش بی‌طرفانه‌ای را داشته باشند.

وی ادامه داد: در راستای جلوگیری از معطلی مردم و تسریع در روند رأی‌گیری و نیز کوتاه شدن زمان شمارش آراء، شعب بالای ۹۰۰ رأی در دوره قبل به ۲ شعبه تبدیل شد و در مجموع تعداد شعب اخذ رأی ۱۵ شعبه افزایش یافت.

شریعتمداری با اعلام اینکه بارها توصیه نمودیم که حداکثر دقت را در شمارش آراء داشته باشند، گفت: نوع برگزاری انتخابات نشان دهنده شفافیت و سلامت انتخابات است، در واقع انتخابات را خود مردم برگزار می‌کنند و ما صرفاً نقش پشتیبانی را داریم.

وی در خصوص اینکه برخی نامزدها در کانال‌های فاقد مجوز قبل از شمارش و اعلام نتایج رسمی آراء خود را برنده انتخابات اعلام می‌کنند، افزود: مردم خودشان بصیر و آگاه هستند و قطعاً به این اظهار نظرها توجهی نخواهند داشت.

فرماندار کاشمر تصریح کرد: اینکه نامزدی در فضای مجازی خودش را پیروز انتخابات معرفی کند در واقع بداخلاقی نموده و مردم به این گونه اعلام نتیجه و موضوعات توجهی ندارند و به ضرر خودشان تمام می‌شود.

وی اذعان کرد: اعلام نتیجه رسمی پس از شمارش تمامی صندوق‌های رأی و انجام و ثبت صورت‌جلسه و در نهایت تجمیع آراء از ۴ حوزه انتخابیه کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ صورت خواهد گرفت.

شریعتمداری با بیان اینکه از نامزدها درخواست داریم با افکار عمومی بازی نکنند، در خصوص تخلفات انتخابات گفت: یکسری موارد جزئی بوده که پس از گزارش بلافاصله اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پس از اعلام ممنوعیت انتخابات برخی نامزدها و یا طرفدارانشان تبلیغاتی داشته‌اند که بلافاصله توسط کمیته امحاء جمع‌آوری شده است، گفت: تخلفات آنقدر جزئی بوده که در نتایج و روند سلامت انتخابات هیچ تأثیری نداشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha