• شنبه / ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402121208176
  • خبرنگار : 71145

صد و چهل و هشتمین روز جنگ

مقاومت پهپاد اشغالگران را ساقط کرد/ افزاش شمار شهدای غزه به ۳۰ هزار و ۳۲۰ تن

مقاومت پهپاد اشغالگران را ساقط کرد/ افزاش شمار شهدای غزه به ۳۰ هزار و ۳۲۰ تن

در صد و چهل و هشتمین روز تجاوز به غزه مقاومت فلسطین به درگیری‌های شدید با اشغالگران به‌ویژه در شهرک القراره در شرق خان یونس و حملات راکتی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین ادامه می‌دهد و از آن سو اشغالگران هم دست از حملات شدید خود به مناطق مختلف نوار غزه به خصوص شهر دیرالبلح در مرکز غزه برنداشته‌اند.

به گزارش ایسنا،‌ وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی از آغاز حمله به غزه در هفت اکتبر ۲۰۲۳ به ۳۰ هزار و ۳۲۰ شهید و ۷۱ هزار و ۵۳۳ زخمی رسیده‌است.

این وزارتخانه افزود: اشغالگران طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ کشتار در نوار غزه انجام دادند که بر اثر آن ۹۲ تن شهید و ۱۵۶ تن مجروح شدند.

همچنین خبرنگار الجزیره گفت: تعداد فوتی‌های کودکان در بیمارستان کمال عدوان به دلیل سوء تغذیه و کمبود دارو به ۱۳ نفر افزایش یافت.

شاهدان المیادین نیز گفتند بر اثر شلیک موشک یک پهپاد مجاورت بیمارستان اماراتی در رفح محل اسکان آوارگان هدف قرار گرفت که تعدادی شهید و زخمی شدند. این هواپیمای جنگی چادرهای آوارگان را با موشک هدف قرار داد.

پیشتر گزارش شد یک نوزاد دختر (هبه زیاده) در بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه بر اثر کم آبی و سوءتغذیه به شهادت رسید. این نوزاد با وجود اینکه شیر دریافت کرد، اما به دلیل وخامت حالش خیلی دیر این شیر به او رسید.

حملات مقاومت به عسقلان و درگیری شدید در خان‌یونس/ مرگ نوزاد دیگر در غزه بر اثر کم‌آبی

رسانه‌ها تصویری از این نوزاد دختر منتشر کردند که در آن نوشته شده بود: «شیر گرفتم، اما زمان تمام شد.»

حماس: مرگ کودکان در نوار غزه در نتیجه گرسنگی «ننگ بشریت» است

خشکسالی و سوءتغذیه همچنان زندگی کودکان در شمال غزه را تهدید می‌کند در این خصوص جنبش حماس تاکید کرد که مرگ کودکان در نوار غزه در نتیجه گرسنگی «ننگ بشریت» است.

جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که مرگ حدود ۱۳ کودک در غزه و استان‌های شمالی به دلیل سوءتغذیه و گرسنگی «اعلان شکست برای جامعه جهانی و سازمان ملل است».

در بیانیه‌ای که این جنبش در روز جمعه منتشر کرد، آمده‌است: شهادت کودکان «ننگ بشریت و یک سابقه خطرناک در عصر مدرن ما» تلقی می‌شود.

حماس مجدداً از سازمان ملل و نهادهای امدادی بین‌المللی خواست تا برای نجات کودکان و غیرنظامیان در نوار غزه، به‌ویژه در استان‌های غزه و شمال، اقدامی فوری انجام دهند و از این نهادها خواست که «تسلیم دیکته‌های اشغالگر جنایتکار صهیونیست نشوند که مرتکب نسل کشی و پاکسازی قومی علیه ملت فلسطین می‌شود».

حملات مقاومت به عسقلان و درگیری شدید در خان‌یونس/ مرگ نوزاد دیگر در غزه بر اثر کم‌آبی

در این راستا اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه پیشتر گفته بود که ۲ کودک در بیمارستان الشفا در شهر غزه در شمال نوار غزه بر اثر کم‌آبی و سوء تغذیه جان خود را از دست دادند.

خبرنگار الجزیره: تعداد شهدای کشتار الرشید به ۱۱۶ شهید رسید

خبرنگار الجزیره گفت: تیم‌های دفاع مدنی پیکر یک شهید را از میدان نابلسی شهر غزه بیرون آوردند و تعداد شهدای کشتار آرد یا الرشید به این ترتیب به ۱۱۶ شهید رسید. این کشتار پنجشنبه، پس از آن رخ داد که نیروهای اشغالگر صدها غیرنظامی را که برای دریافت کمک در میدان نابلسی جمع شده بودند، هدف قرار دادند. این قتل عام در شمال نوار غزه رخ داد، جایی که تحت محاصره اسرائیل با قحطی مواجه است و همچنان گزارش‌ها از مرگ کودکان در نتیجه خشکسالی و سوءتغذیه ادامه دارد.

از سوی دیگر، در خصوص تحولات میدانی رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند توپخانه اشغالگر محله الزیتون در غزه و مناطق هجومی در خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف قرار داد.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که در بمباران رژیم صهیونیستی که نزدیک مسجد البخاری در دیر البلح در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد، سه نفر شهید شدند. همچنین در بمباران‌های دیگر در مناطق مختلف دیرالبلح ۱۵ تن از جمله زنان و کودکان به شهادت رسیدند.

همچنین گردان‌های القدس - شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی - اعلام کرد که یک فروند پهپاد هرمس ۹۰۰ را با موشک ضدهوایی در بیت لاهیا به همراه گردان‌های مجاهدین سرنگون کرده‌است.

پیشتر خبرنگار المیادین در غزه گزارش داد که درگیری‌های شدیدی از پنج بامداد در منطقه القراره در شمال شرق شهر خان یونس در جنوب نوار غزه رخ داد.

خبرنگار المیادین اظهار داشت: منابع میدانی تایید کردند که یک فروند بالگرد اسرائیلی به منظور تخلیه نظامیان اشغالگر از شهرک قراره، فرود آمده‌است، این در حالی است که ضلع شرقی این شهرک شاهد تلاش اسرائیل برای نفوذ با هدف تخلیه تعدادی کشته و مجروح اسرائیلی بوده‌است.

خبرنگار المیادین همچنین با تائید مداخله بالگردهای صهیونیست پس از مقابله مقاومت با نظامیان اشغالگر در شرق القراره و وارد آوردن خسارات به آنها، توضیح داد: بالگردهای اسرائیلی معمولاً برای ایمن سازی روند عقب نشینی سربازان خود از منطقه، عملیات تیراندازی شدید انجام می‌دهند.

وی افزود: همزمان با شلیک گلوله نیروهای اشغالگر به سمت محله‌های شهرک، بالگردهای اسرائیلی به شدت در منطقه القراره شرقی شلیک کردند و شدت درگیری‌ها افزایش یافت.

همچنین گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در فلسطین شامگاه جمعه اعلام کرد که عسقلان و شهرک‌های اطراف نوار غزه را با رگبارهای موشکی شدید بمباران کرده‌است.

گردان‌های القدس در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما عسقلان و شهرک‌های اطراف نوار غزه را با حملات موشکی شدید بمباران کردیم.

گردان‌های القدس صحنه‌هایی نیز از نبردهای رزمندگانش در محله الزیتون در جنوب شرقی شهر غزه را منتشر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۲ ۱۱:۵۱

شما غربی ها که تحریم و فشار همه جانبه را بر ضد ملت ایران به راه انداختید آیا کشته و مجروح شدن بیش از 100.000 انسان با سلاحهای مرگبار اسرائیلی نباید موجب میشد که به رگ غیرت و حقوق بشریتان بر می خورد؟ سوال مشترک ملتهای جهان از غرب ؛ این دوگانگی ها برای چیست؟؟