• شنبه / ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1402121208352
  • منبع : اداره کل محیط زیست شهرداری تهران

راه‌اندازی سامانه محیط زیست شهر تهران در آینده نزدیک

راه‌اندازی سامانه محیط زیست شهر تهران در آینده نزدیک

مدیر کل محیط زیست شهرداری تهران بر ضرورت آسیب شناسی دستورالعمل معرفی و کنترل منابع آلاینده محیط زیست تاکید کرد.

به گزارش ایسنا حلیاسادات حسینی در نخستین نشست بررسی و آسیب‌شناسی دستورالعمل شناسایی و کنترل منابع آلاینده محیط زیست شهر تهران که با حضور سعید بیگی - مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل - و روسای محیط زیست و ساماندهی مناطق ۲۲ گانه تشکیل شد، ضمن تبیین و تاکید بر مفاد دستورالعمل شناسایی واحدهای آلاینده گفت: طبق اسناد بالادستی وظیفه ذاتی اداره کل محیط زیست شهرداری تهران شناسایی و کنترل منابع آلاینده است که بی‌شک همراهی و همکاری دو حوزه خدماتی محیط زیست و ساماندهی می‌تواند کمک بزرگی به روند اجرای این دستورالعمل کند.

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران هدف از اجرای این دستورالعمل را نظارت و کنترل یکپارچه بر روند کاهش و رفع آلودگی منابع آلاینده، شناسایی چالش‌ها و موانع در اجرای صحیح و ارائه راهکارهای موثر در جهت افزایش راندمان کار در سنوات آتی ذکر کرد همچنین ضمن ابراز خوشحالی از استفاده حداکثری از ظرفیت روسای محیط زیست و ساماندهی خواست تا به‌صورت مستمر نهایت همکاری را با یکدیگر داشته باشند.

وی همچنین به لزوم ایجاد سامانه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه عوارض آلایندگی به‌صورت فصلی به شهرداری تعلق می‌گیرد، ضروری است گزارش‌های اصناف و واحدهای خدماتی آلاینده به‌موقع ارائه شود. در آینده نزدیک با راه اندازی این سامانه و بارگذاری اطلاعات در سامانه محیط زیست شهر تهران، زمان رسیدگی به مشکلات کوتاه‌تر و تسریع در این امر موجب افزایش درآمدزایی برای شهرداری تهران می‌شود.

در ادامه جلسه سعید بیگی - مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران - ضمن ابراز خرسندی از برگزاری مستمر چنین جلساتی گفت: تهیه بسته مطالعاتی از قوانین و مقررات موجود برای استفاده از ظرفیت‌های همه واحدهای خدمات رسان لازم به نظر می‌رسد.

وی افزود: مسائل و مشکلات محیط زیستی باید به‌درستی تبیین شود و هر منطقه را باید با خودش مقایسه کرد تا اثر بخشی بیشتری داشته باشد. بازنگری دستورالعمل مورد نظر با توجه به موقعیت هر منطقه به صورت جداگانه می‌بایست انجام شود و همپوشانی از ظرفیت‌های استفاده نشده یکدیگر کمک بزرگی به بهبود روند حل مشکلات زیست محیطی خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران بیگی در پایان به اهمیت مکاتبات و تعاملات اداری اشاره کرد و گفت: در خصوص معضلات و مشکلات محیط زیستی بین واحدهای ذیربط در شهرداری با اصناف، راهکار اصلی حل مشکلات، مکاتبات و تعاملات اداری مستمر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha