• شنبه / ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402121208437
  • خبرنگار : 50642

/برای وطن/

استاندار خبر داد: مشارکت ۴۷.۴ درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات

استاندار خبر داد: مشارکت ۴۷.۴ درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی از مشارکت ۴۷.۴ درصدی مردم این استان در انتخابات ۱۱ اسفند خبر داد.

یعقوبعلی نظری امروز ۱۲ اسفند در نشست خبری جمع‌بندی آمار انتخابات روز گذشته در خراسان رضوی که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: خداوند را شاکر هستیم که در این دوران بار دیگر حماسه سیاسی بسیار ارزشمندی در مقابل دشمنان این مرز و بوم توسط مردم رقم خورده است.

وی اضافه کرد: مستحضر هستید که دشمنان این نظام بیش از یک سال است که برنامه‌های متعددی برای عدم مشارکت مردم در انتخابات طرح‌ریزی و در این راستا از  تمامی ظرفیت رسانه‌ای و عملیات روانی خود استفاده کردند. اما علی رغم این عملیات روانی و رسانه‌ای برای بار دیگر شاهد مشارکت گسترده مردم ایران بودیم.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در استان خراسان رضوی، تحت الطاف خاص علی ابن موسی الرضا (ع) حضور ۴۷.۴ درصدی مردم استان در انتخابات رقم خورد که با وجود هجمه‌های گسترده دشمن، بسیار مطلوب است.

نظری افزود: در مجموع در محضر خدای متعال و امام رضا(ع) به واسطه حضور مردم در کشور سربلند شده‌ایم. از ۴ میلیون و ۷۱۶ هزار و ۵۶۳ نفر واجد شرایط، دو میلیون و ۲۳۶ هزار و ۱۰ نفر در انتخابات شرکت کردند.

وی به تشریح آمار حوزه‌های انتخابیه استان پرداخت و گفت: از تربت حیدریه محسن زنگنه با ۷۲ هزار و ۳۱۸ رای، از تربت جام عثمان سالاری با ۷۶ هزار ۱۰۲ رای، از خواف امیر توکلی رودی با ۴۸ هزار ۵۷۵ رای و از درگز حسین محمدزاده با ۱۴ هزار ۸۹۴ با رای به عنوان منتخبین مردم به مجلس دوازدهم شورای اسلامی راه یافتند. 

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: از سبزوار نیز بهروز محبی نجم‌آبادی با ۵۰ هزار ۶۸۴ رای و محمدرضا محسنی ثانی با ۴۰ هزار ۵۶۶ رای، از قوچان علی آذری با ۲۷ هزار و ۹۹۱ رای، از نیشابور یحیی سلیمانی با ۵۱ هزار ۵۷۷ رای و محمد رستمی ۴۴ هزار و ۱۱۴ رای، از چناران حسین عباس‌زاده امامی با ۲۹ هزار و ۹۲۳ رای و از گناباد هادی محمدپور با ۱۷ هزار و ۷۶۹ رای نمایندگان مردم در مجلس دوازدهم هستند. 

نظری عنوان کرد: هنوز در سه حوزه انتخابیه فریمان، کاشمر ، مشهد نتایج نهایی نشده است و به محض پایان شمارش آرا، نتایج اعلام خواهد شد. 

وی ضمن تشکر از تمام دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات و با بیان اینکه ۴ محور سلامت، مشارکت، رقابت و امنیت در این انتخابات، افزود: تخلف در سطح استان بسیار کم بوده و یکی از انتخابات‌های بسیار خوب را امسال برگزار کردیم. تاکنون گزارش تخلف عمده‌ای دریافت نشده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha