• شنبه / ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402121208562
  • خبرنگار : 71661

حماس: با دیگر بازیگران فلسطین اختلاف لاینحل نداریم

حماس: با دیگر بازیگران فلسطین اختلاف لاینحل نداریم

معاون دفتر سیاسی حماس گفت هیچ اختلافی میان حماس و دیگر تشکیلات فلسطینی نیست که نشود آن را حل کرده و یک دولت اتحاد تشکیل داد.

به گزارش ایسنا، «موسی ابومرزوق» معاون دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین گفت حماس هیچ اختلافی بین خود و دیگر جناح‌های فلسطینی نمی‌بیند که گذر از آن و ایجاد اتحاد ناممکن باشد.

روسیه از پنجشنبه تا جمعه میزبان مذاکرات بین جناح‌های مختلف فلسطینی بود و طرفین بیانیه مشترکی را صادر کردند.

ابومرزوق پس از این دیدار گفت تشکیل یک دولت اتحاد در نشست مورد بحث قرار گرفت؛ اما قدرت‌های مختلف فلسطینی در این باره اختلافاتی دارند و برای بررسی بیشتر، این موضوع فعلاً به بایگانی رفت.

او گفت: «تفاوت‌ها قابل حل است و امیدواریم بتوانیم بر همه مشکلات غلبه کنیم. مشکل اصلی دخالت خارجی آمریکا و اسرائیل در امور فلسطین بوده و به همین دلیل است که مذاکرات خود به برخی اهداف دست نمی‌یابیم.»

وی با بیان اینکه نیروهای سیاسی فلسطینی با ادامه مذاکرات در نشست مسکو موافقت کردند، افزود احتمالاً گردهمایی بعدی در مسکو برگزار شده و بر «سازوکار تشکیل دولت و مسئولیت‌های آن» تمرکز خواهد داشت.

ابومرزوق گفت: «ما این مذاکرات را ادامه می‌دهیم تا یک دولت ملی تشکیل داده و به دیگر مشکلاتی که به توجه و رایزنی نیاز دارد، رسیدگی کنیم. پس در نشست بعدی تشکیل یک دولت را بررسی خواهیم کرد.»

معاون دفتر سیاسی حماس همچنین با اشاره به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی، گفت برای برقراری توازن، روسیه باید نقش اصلی را در حل‌وفصل مناقشه نوار غزه ایفا کند.

او گفت: از روسیه می‌خواهیم تا اصلی‌ترین بازیگر در تقابل با آمریکا و اسرائیل باشد. خواستار این هستیم و پیشنهاد می‌دهیم که روسیه توسط برخی کشورها که در این زمینه از آن حمایت می‌کنند، حمایت شود. ما می‌کوشیم تا به هدف ایجاد توازن در این مسئله دست یابیم.

ابومرزوق همچنین گفت جنبش حماس آماده است تا اسرایی که تحت کنترل دارد را آزاد کند، از جمله اسرای روس؛ اما تنها زمانی این کار را انجام خواهد داد که آتش‌بس کامل برقرار شده باشد.

او همچنین در واکنش به بهانه‌تراشی‌های اخیر رژیم صهیونیستی درباره فهرست اسرا، گفت حماس تنها بعد از آتش‌بس فهرست اسرا را به این رژیم ارائه خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی اخیراً به قطر و مصر اعلام کرد تا وقتی که حماس فهرست جامعی از اسرای زنده در غزه ارائه نکند، مذاکره‌ای برگزار نخواهد شد.

با این حال، به گفته ابومرزوق هنوز هیچ توافقی برای آتش‌بس غزه حاصل نشده و حماس دیگر دارد اعتماد خود را به مقامات رژیم صهیونیستی از دست می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha