• شنبه / ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402121208616
  • خبرنگار : 71496

صنعا بر موضع ثابت خود در تداوم عملیات‌هایش در دریای سرخ تاکید کرد

صنعا بر موضع ثابت خود در تداوم عملیات‌هایش در دریای سرخ تاکید کرد

وزارت خارجه یمن، رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانانش را مسؤول تشدید تنش در نوار غزه، دریای سرخ و باب‌المندب دانست و بر موضع ثابت خود در ممانعت از دریانوردی کشتی‌های این رژیم تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن امروز (شنبه) در بیانیه‌ای تاکید کرد، «با توجه به سرسختی رژیم صهیونیستی که مورد حمایت آمریکا و انگلیس قرار دارد، موضعگیری ثابت یمن ممانعت از رسیدن کشتی‌های متعلق به این رژیم است.»

این وزارتخانه در ادامه نیز رژیم اشغالگر صهیونیستی و هم‌پیمانانش را مسوول تشدید تنش در نوار غزه، دریای سرخ و باب المندب دانست و گفت: «آمریکا را به دلیل حمایت‌های نامحدود سیاسی، مالی، نظامی و لجستیکی از رژیم صهیونیستی از جمله ممانعت از ایفای نقش شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی، مسوول مستقیم تنش صهیونیستی می‌دانیم.»

همچنین این وزارتخانه تشدید جنایات جنگی و کشتار جمعی رژیم اشغالگر در حق غیرنظامیان فلسطینی، از جمله هدف قرار دادن کسانی که در نوار غزه منتظر دریافت کمک‌های غذایی بودند و به شهادت رسیدن ۱۱۲ تن و زخمی شدن ۸۰۰ تن دیگر را محکوم و تاکید کرد، صنعا با توجه به لجبازی رژیم صهیونیستی، تا زمانی که این جنگ تمام نشده و کمک‌های بشردوستانه، مواد غذایی، دارو و سوخت بدون هیچ مانعی وارد نوار غزه نشده، بر موضع‌گیری خود در ممانعت از رسیدن کشتی‌های متعلق به این رژیم یا آنهایی که به سمت بنادر فلسطین اشغالی در حرکت هستند، ثابت قدم می‌ماند.

عبد الملک بدر الدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن پنج‌شنبه در سخنانی به دشمنان وعده داد که به‌زودی غافلگیری‌ها آغاز خواهد شد.

الحوثی تاکید کرد: یمنی‌ها تا زمانی که جنگ علیه غزه متوقف شده و محاصره لغو شود، به ممانعت از رسیدن کشتی‌هایی که از باب المندب به سمت اراضی اشغالی در حرکت هستند، ادامه می‌دهند.

نیروهای مسلح یمن که به عملیات‌های نظامی خود در دو دریای سرخ و عرب ادامه می‌دهد، در بیانیه‌های خود بر تداوم این عملیات‌ها به عنوان مسوولیتی دینی، اخلاقی و انسانی در برابر ملت فلسطین تا زمانی که جنگ متوقف شده و محاصره نوار غزه لغو شود، تاکید می‌کند.

صنعا بر تضمین رفت‌وآمد ایمن تمامی کشتی‌ها به استثنای کشتی‌های رژیم صهیونیستی و آنهایی که به سمت اراضی اشغالی در حرکت هستند، در دریای عرب، دریای سرخ و باب المندب تا توقف جنگ علیه غزه تاکید کرد. اخیرا این حملات شامل حال کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی نیز شده که حملاتی را علیه یمن انجام دادند.

هم‌زمان با این عملیات‌های نظامی، تظاهرات در استان‌های یمن در حمایت از مقاومت فلسطینی‌ها و محکوم کردن حملات مستمر رژیم صهیونیستی به غزه ادامه دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha