• شنبه / ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۹:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402121208764
  • خبرنگار : 50355

آیا در کاشت درختان در مشهد به نوع اقلیم شهر توجه می‌شود؟

آیا در کاشت درختان در مشهد به نوع اقلیم شهر توجه می‌شود؟

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: در کاشت درختان در معابر سطح شهر به تغییر اقلیم توجه شده است، اما در مورد گونه‌های مثمر، با توجه به بحث‌هایی که با جامعه دانشگاهی داشته‌ایم در این زمینه با محدودیت‌هایی مواجه هستیم و هنوز به دلایل متقنی نرسیدیم که بتوانیم از این درختان در سطح شهر استفاده کنیم.

حسین مختاری در نشست خبری برنامه‌های استقبال از بهار که امروز شنبه ۱۲ اسفندماه در محل شهرداری مشهد برگزار شد، در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی اینکه آیا در کاشت نهال‌ها در معابر اصلی سطح شهر که به مناسبت روز درختکاری کاشته می‌شوند به نوع اقلیم شهر نیز توجه شده است؟ عنوان کرد: درختانی که در سطح معابر کاشته می‌شوند کاملا کارشناسی شده و امسال با توجه به بحث کم‌آبی و با توجه به تغییر اقلیمی که در استان و در سطح شهر مشهد داریم از گونه‌های سازگار با این نوع اقلیم شهر استفاده می‌شود.

وی در مورد کاشت درختان مثمر نیز توضیح داد: در مورد گونه‌های مثمر، با توجه به بحث‌هایی که با جامعه دانشگاهی داشته‌ایم در این زمینه با محدودیت‌هایی مواجه هستیم و هنوز به دلایل متقنی نرسیدیم که بتوانیم از این درختان در سطح شهر استفاده کنیم.

مختاری تاکید کرد: متاسفانه روزهای آلوده در مشهد زیاد است و درختان این آلودگی را جذب می‌کنند و طبیعتا بخشی از آن توسط میوه نیز جذب می‌شود بنابراین در زمینه کاشت این درختان محدودیت‌هایی داریم.

محدودیت ترافیکی در هسته مرکزی شهر در هنگام سال تحویل

سید حسن محسنیان، معاون اداره کل راهبری و نظارت بر حمل و نقل شهرداری مشهد نیز در این نشست از محدودیت ترافیکی در هنگام تحویل سال در هسته مرکزی شهر خبر داد و عنوان کرد: برای مدیریت ترافیک در کل سال، ایام سال را به سه دسته ایام عادی، ایام خاص و ایام ویژه تقسیم کردیم و یکی از اقدامات مهم در ایام نوروز، مدیریت ترافیک هسته مرکزی شهر است.

وی افزود: روز اول سال نو و هنگام سال تحویل جزء ایام ویژه است و در این روز تردد در هسته مرکزی شهر به طور کامل ممنوع خواهد شد.

محسنیان اظهار کرد: یکی از مهمترین ملزوماتی که برای تحقق این امر نیاز است، بحث پارکینگ‌ها است که پارکینگ‌های دائم و موقتی را پیش‌بینی کردیم تا در صورت انسداد مسیرها افراد، بتوانند خودروی خود را در پارکینگ‌ها پارک کرده و ادامه مسیر را پیاده به سمت حرم مشرف شوند.

وی خاطرنشان کرد: هر ساله فراخوانی منتشر می‌کنیم مبنی بر اینکه چنانچه زمین‌هایی در هسته مرکزی شهر موجود است که به عنوان پارکینگ موقت می‌تواند استفاده شود این زمین‌ها را معرفی کنند که با مالکیت بخش خصوصی و با مدیریت خودشان و درآمد خودشان این زمین‌ها را مورد بهره‌برداری موقت قرار دهیم.

محسنیان گفت: شهرداری و سازمان ترافیک این مکان‌ها را تجهیز می‌کند تا بتوانیم در اسرع وقت آن‌ها را سازماندهی کرده و به عنوان ظرفیت مازاد در ایام نوروز مورد استفاده قرار دهیم.

معاون اداره کل راهبری و نظارت بر حمل و نقل شهرداری مشهد در ادامه گفت: بحث توسعه خدمات رسانی در حوزه حمل و نقل همگانی شامل تاکسی، اتوبوس، و مترو هم متناسب با ایام نوروز مدنظر قرار گرفته است، از جمله مقرر شد برای شب تحویل سال تا روز بعد سرویس‌دهی قطارشهری به صورت ۲۴ ساعته انجام شود. ساعات خدمات‌رسانی اتوبوس نیز بنا به تقاضایی که وجود داشته باشد افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha