• یکشنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402121308926
  • خبرنگار : 71610

تراژدی کودکان غزه تمامی ندارد

تراژدی کودکان غزه تمامی ندارد

منابع رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی ویدیوی دردناکی را از یک کودک فلسطینی در غزه منتشر کردند که مسافت طولانی را با پای برهنه در جستجوی غذا طی کرده است.

به گزارش ایسنا، ویدیوی منتشر شده، کودک پابرهنه‌ فلسطینی را نشان می‌دهد که می‌گوید مسافتی طولانی را به امید یافتن کیسه‌ای آرد پیموده است. او به سمت منطقه‌ای از غزه رفته بود که گفته می‌شد طی عملیات‌های هلی‌برن بسته‌های مواد غذایی به آنجا منتقل شده است.

این کودک اهل غزه در این ویدیو می‌گوید: برای یافتن آرد به اینجا آمدم تا چیزی برای خوردن پیدا کنم.

طبق گزارش شبکه روسیا الیوم، این کودک فلسطینی در ادامه می‌گوید که موفق نشده غذا یا آرد پیدا کند.

فردی که این ویدیو را ضبط کرده، می‌گوید مسافتی که این کودک با پای برهنه طی کرده است حدود ۱۲ کیلومتر است اما تلاش او بی‌فایده بود. وی همچنین می‌گوید خانواده این کودک هیچ چیزی برای خوردن ندارند.

این تصاویر به شکل گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده و واکنش کاربران این شبکه‌ها را به همراه داشته است.

کاربران و فعالان شبکه‌های اجتماعی در واکنش به این صحنه غم‌انگیز خواستار توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه شدند. آنها همچنین خواستار اقدام فوری برای تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه و به‌ویژه غذا و دارو و رسیدن آن به تمامی مناطق نوار غزه شدند.

پیش از این نیز بارها کاربران شبکه‌های اجتماعی تصاویر و ویدیوهای دلخراشی از وضعیت فاجعه‌بار اهالی غزه و به‌ویژه آوارگان منتشر کرده بودند.

تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه از هفتم اکتبر آغاز شد و این تجاوزات از آن زمان تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر (15 مهر ماه) عملیاتی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha