• یکشنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402121308928
  • خبرنگار : 50214

توسعه روابط دانشگاه علوم پزشکی یزد با صنعت

توسعه روابط دانشگاه علوم پزشکی یزد با صنعت

ایسنا/یزد دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به منظور ایجاد بستری مناسب جهت تعامل بیشتر بین صنعت و دانشگاه، با شرکت شهرک‌های صنعتی استان تفاهم‌نامه منعقد کرد.

دکتر «سید مهدی هاشمی باجگانی» رییس دانشگاه در نشست امضای این تفاهم‌نامه گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد پس از چهار دهه، به بالندگی رسیده و باید گام را فراتر نهاد و از تاسیس دانشکده و پرورش نیروی انسانی به سمت دانشگاه‌های نسل جدید حرکت کرد.

وی افزود: دانشگاه نسل جدید، دانشگاهی است که حل مشکلات جامعه و صنعت را در اولویت قرار می‌هد و صنعتی‌سازی دانشگاه‌ها و شناسایی نیازهای صنعتی جامعه، نیازمند مشارکت دانشگاه و شرکت شهرک‌های صنعتی است.

هاشمی اظهار کرد: انعقاد این تفاهم‌نامه، فتح بابی جهت حل مشکلات صنعتی، انجام فعالیت‌های علمی و درآمدزایی برای دانشگاه است و صنایع استان هم می‌توانند در زمینه انجام تحقیقات علمی،آموزشی و پژوهشی از ظرفیت اساتید و دانشجویان نخبه دانشگاه علوم پزشکی یزد استفاده کنند.

دکتر «محمد علی قوه» دبیر شورای ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه هم در این نشست گفت: همکاری دانشگاه‌ و شرکت شهرک‌های استان، تعاملی، کاربردی و عملیاتی است و از اهداف این تفاهم نامه می توان به استفاده از توانایی‌های علمی، توسعه همکاری‌های تحقیقاتی، فناوری، نوآوری، آموزشی و پژوهشی طرفین جهت برطرف کردن نیازهای فناورانه صنایع اشاره کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از وبدا یزد، وی افزود: مشارکت علمی و تحقیقاتی در اجرای پایان‌نامه ها، طرح‌های پژوهشی، سمینارها و کارگاه‌های مورد نیاز طرفین، همکاری در انتشار نتایج حاصل از تحقیقات مشترک در منابع و مجامع معتبر علمی، هماهنگی پیرامون برگزاری پنل‌های تخصصی و ارتباط صنعت و دانشگاه و حمایت مالی و معنوی شرکت شهرک‌های صنعتی از رویدادهای دانشجویی مرتبط باصنعت از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha