• یکشنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402121308967
  • خبرنگار : 50604

رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد

۲۳۰ زندانی جرائم غیرعمد در گلستان در انتظار کمک‌های مردمی

۲۳۰ زندانی جرائم غیرعمد در گلستان در انتظار کمک‌های مردمی

ایسنا/گلستان رئیس کل دادگستری گلستان از آزادی ۳۲۰ زندانی جرائم غیرعمد در سال جاری خبر داد و گفت: ۲۳۰ مددجوی دیگر نیز چشم انتظار یاری سبز خیرین هستند.

حیدر آسیابی صبح یکشنبه ۱۳ اسفند در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۲۰ مرد و ۱۰ زن که به علت ناتوانی در پرداخت بدهی یا دیه در زندان بودند با کمک‌های خیران و ستاد دیه استان و گذشت شاکیان آزاد شدند.
وی با بیان اینکه مجموع بدهی این افراد ۵۴۵ میلیارد تومان بود که با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و مددکاران زندان، نزدیک به نیمی از این طلب را شاکیان بزرگوارانه بخشیدند، ادامه داد: با درخواست اعسار ۲۸۶ میلیارد تومان نیز موافقت شد که محکومان به صورت اقساطی به شاکیان می‌پردازند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۱۱ میلیارد تومان نیز با کمک‌های ستاد دیه استان و خیرین تامین شد، خاطرنشان کرد: ۲۴۰ محکوم مالی دیگر نیز به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی در زندان، چشم به راه کمک‌های مردمی برای آزادی هستند.

آسیابی از آغاز پویش کمک به آزادی این زندانیان خبر داد و گفت: این پویش  از ابتدای اسفند ماه آغاز شده‌ است و تا پایان فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.

وی با بیان اینکه جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد نیر امسال در دو نوبت، طی ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد، ادامه داد: از دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و حمایتی، اتاق بازرگانی، بنگاه‌های اقتصادی و صاحبان صنایع و کارخانجات برای مشارکت در این کار خیر دعوت می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با تاکید بر اینکه همه مردم می‌توانند برای مشارکت در این اقدام خیرخواهانه، کمک‌های نقدی خود را به حساب ستاد دیه استان واریز کنند، اضافه کرد: باید از تلاش‌های ستاد دیه استان به علت پیشرو بودن گلستان در آزادی زندانیان غیرعمد قدردانی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha