• یکشنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402121309162
  • منبع : شهرداری تهران

در جلسه ارزیابی حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۱ مطرح شد

۹۰ درصد تصادفات منطقه ۱۱مربوط به راکبان موتورسیکلت‌هاست/رونق حمل و نقل عمومی تهران در سال آینده

۹۰ درصد تصادفات منطقه ۱۱مربوط به راکبان موتورسیکلت‌هاست/رونق حمل و نقل عمومی تهران در سال آینده

شهردار منطقه ۱۱ تهران در جلسه نظارت ستادی و ارزیابی عملکرد حوزه حمل و نقل و ترافیک این منطقه با اعلام اینکه حمل و نقل همگانی یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه‌یافتگی شهرها و کشورهاست، گفت: اختصاص بخش اعظم بودجه شهرداری تهران به توسعه حمل و نقل عمومی، نشان‌دهنده اهمیت بالای این حوزه برای مدیریت شهری است.

به گزارش ایسنا، سید محمد موسوی در جلسه نظارت ستادی و ارزیابی عملکرد این منطقه در حوزه حمل و نقل و ترافیک که به همت اداره کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق این معاونت برگزار شد، افزود: مردم در سال‌های اخیر از وضعیت حمل و نقل عمومی راضی نبودند؛ اما با تشخیص صحیح اولویت‌ها از سوی مدیریت شهری، بخش اعظم بودجه پایتخت به این حوزه اختصاص یافته است و سال آینده شاهد بهبود و رونق وضعیت حمل و نقل عمومی تهران خواهیم بود.

مهدی گلشنی گلشنی مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران نیز با تأکید بر اینکه درحال حاضر، مدیریت حوزه حمل و نقل به صورت سیستماتیک و با تبعیت از اصول و ضوابط نظام هدفمند و یکپارچه شهری انجام می‌شود و شخص‌محوری در آن جایی ندارد، گفت: تلاش مناطق در جهت اجرای سیاست‌های تعیین‌ شده، چه بسا مهم‌تر از رتبه آنها در ارزیابی باشد و در این راستا، وظیفه ما پشتیبانی از اقدامات مؤثر مناطق است.

وی به موضوع ساماندهی موتورسیکلت‌ها به عنوان بحث کلانی که دغدغه مشترک پلیس راهور و مدیریت شهری است، اشاره کرد و افزود: به دلیل افزایش میزان استفاده از موتورسیکلت از سوی شهروندان، شاهد افزایش تخلفات راکبان این وسیله نقلیه هستیم و با بهره‌گیری از دانش و تخصص و تعامل با پلیس، در صدد هستیم تا در وهله اول از افزایش تصادفات موتورسیکلت‌ها جلوگیری کنیم و در مرحله بعد، مناسب‌ترین تصمیم را برای رفع این چالش اتخاذ نماییم.

وی بر اهمیت موضوع پیاده‌محوری و ضرورت توسعه پیاده‌راه‌ها تأکید کرد و گفت: با توجه به همکاری و تعامل خوب با پلیس راهور از جمله در تحقق اصل انسان‌مداری و پیاده‌محوری در طراحی ترافیک شهری، معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق نیز باید این اصول را همواره در سرفصل امور اجرایی خود قرار داده و اجازه ندهند مسیرهایی مانند پیاده‌راه خیابان برادران مظفر به محل پارک خوردوها تبدیل شوند.

رئیس پلیس راهور منطقه ۱۱ نیز در این نشست با بر شمردن مهم‌ترین چالش‌های ترافیکی این منطقه، تأکید کرد: منطقه ۱۱ به دلیل مجاورت با بازار بزرگ تهران از حساسیت بالایی برخوردار است و با توجه به تجمع و تردد بالای موتورسیکلت‌ها،  بالغ بر ۹۰ درصد تصادفات این منطقه مربوط به راکبان موتورسیکلت‌ها است.

سرهنگ علی پروانه‌ از کمبود محل پارک برای انبوه موتورسیکلت‌ها به عنوان یکی از چالش‌های منطقه ۱۱ نام برد و ضمن تأکید بر لزوم تصمیم‌گیری اساسی برای حل این معضل، خاطرنشان کرد: جرایم فعلی در برخورد با راکبان موتورسیکلت از بازدارندگی کافی برخوردار نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha