• یکشنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1402121309182
  • خبرنگار : 71614

کریم متقی و ۲ داور خارجی عکس‌های جشنواره ۵ را داوری می‌کنند

کریم متقی و ۲ داور خارجی عکس‌های جشنواره ۵ را داوری می‌کنند

دبیر عکس پنجمین دوره‌ جشنواره‌ بین‌المللی فیلم و عکس «۵» معرفی شد.

به گزارش ایسنا، فرید حامدی ـ عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره ـ درباره انتخاب دبیر عکس جشنواره بین‌المللی پنج گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای برگزاری پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم و عکس «۵» هستیم که در این دوره کریم متقی دبیر بخش عکس است و قرار است در این بخش دو داور بین المللی داشته باشیم که به زودی اسامی آنها اطلاع رسانی می شود.

عضو شورای سیاست گذاری جشنواره بین المللی فیلم و عکس «۵» ادامه داد: کریم متقی از عکاسان برجسته ایرانی در بین عکاسان بین المللی ایران است. وی از عکاسان و مؤلفان این رشته در حوزه مبانی آکادمیک و حوزه عکاسی حرفه ای در جهان بوده که با حضور خود در این جشنواره دبیری بخش عکس را به عهده گرفتند.

وی افزود: کریم متقی با نگاهی ویژه به بخش داوری عکس اهدافی را دنبال خواهند کرد که در سرفصل های این جشنواره حائز اهمیت هستند. اهدافی که شامل پرداختن به دغدغه‌های فردی و اجتماعی انسان معاصر در و ایجاد راهی عملی برای نشان دادن آثار متفاوت و تاثیرگذار از سرتاسر جهان در حوزه‌ عکاسی می‌شود.

حامدی با بیان اینکه این جشنواره با فراخوان بین المللی خود اعلام کرده که تا مرز ۱۰ هزار اثر را می‌پذیرد، گفت: برای داوری این آثار در بخش عکاسی از حضور و همکاری داوران بین المللی نیز بهره‌مند خواهد شد. این بخش با بررسی دقیق آثار ارسالی و انتخاب در بین آنها در نهایت یک اثر را به عنوان کار هنرمند برگزیده، انتخاب خواهد کرد و به دو عکاس دیگر جایزه ای را اهدا خواهد کرد. کریم متقی در راستای پیشبرد سطح کیفی این جشنواره با تصمیمات و سیاست گذاری های جشنواره و با در نظر گرفتن استانداردهای بین المللی جشنواره های رایج اهدافی را دنبال خواهد کرد تا شرکت‌کنندگان در سراسر جهان بتوانند این جشنواره را محلی برای تعالی هنر خود، بیان احساسات و اهداف خود در نظر بگیرند. 

او گفت: عکاسی و جایگاه عکاسان همواره در هنر معاصر دارای جایگاه ویژه ای در رشته‌های هنری بوده و در رقابت های بین المللی نیز دارای جایگاه ویژه ای است. حضور کریم متقی و نگاه متفاوت این هنرمند سبب بالا بردن سطح کیفی و عمیق تر شدن سطح هنری آثار خواهد شد. همچنین این هنرمند با توجه به فعالیت‌های گسترده دانشگاهی و بین المللی مرزهای مهمی را برای برگزاری یک جشنواره بین المللی تعریف خواهد کرد.  

عضو شورای سیاست گذاری جشنواره بین المللی فیلم و عکس "۵" در پایان گفت: اهداف ما در این جشنواره نشان دادن هنر و ذهنیت هنرمندان جهان است و امیدواریم این جشنواره در ایران بستری مناسب برای گفت و گوهای عمیق و تخصصی هنر عکاسی باشد.

مهدی شادی زاده، فرید حامدی، علیرضا شادی زاده و غزاله سعادتی از اعضای شورای سیاست گذاری این جشنواره اعلام شدند. دبیر کل این جشنواره نیز مهدی شادی زاده و دبیر بخش فیلم فرید حامدی است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha