• یکشنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402121309244
  • خبرنگار : 50130

رئیس دانشگاه کردستان:

تدبر در آیات قرآن حرکت جامعه را در مسیر درست هدایت می کند

تدبر در آیات قرآن حرکت جامعه را در مسیر درست هدایت می کند

ایسنا/کردستان رییس دانشگاه کردستان گفت: جامعه‌ای می‌تواند در مسیر درست حرکت کند که در آیات قرآن تدبر، تفکر، تعقل و عمل داشته باشد و آن را سرمایه و چراغ راه خود قرار دهد.

حامد قادرزاده امروز یکشنبه (۱۳ اسفندماه) در اختتامیه مرحله دانشگاهی سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور که در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کتابی است که رستگاری انسان را در ۲ جهان تضمین کرده و همچون مشعلی فروزان انسان را از تاریکی‌های جهل و نادانی رهایی می‌بخشد.

وی با بیان اینکه عاشقان واقعی قرآن آن را تلاوت کرده و درک می‌کنند، افزود: قرآن کتابی است پر از پاکی و خلوص که در آن خودسازی و معرفت تدریس می‌شود و هر انسانی با مطالعه این کتاب به کمال خواهد رسید.

رییس دانشگاه کردستان بیان کرد: جامعه‌ای می‌تواند در مسیر درست حرکت کند که در آیات قرآن تدبر، تفکر، تعقل و عمل داشته باشد و آن را سرمایه و چراغ راه خود قرار دهد.

حضور ۲۷۰ دانشجو در مسابقات قرآنی دانشگاه کردستان

شیخ محمود صفی زاده، معاون امور فرهنگی دانشگاه کردستان نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اهمیت برگزاری چنین مسابقاتی گفت: این مسابقات در ۹ بخش آوایی، معارفی، پژوهشی، فناوری و تولیدات رسانه‌ای، هنری، ادبی، نهج‌البلاغه، صحیفه‌ سجادیه، نوآفرینی قرآنی و با حضور ۲۷۰ دانشجوی دختر و پسر برگزار شد.

وی افزود: شرکت در مسابقات قرآن و عترت زمینه ساز انس و تدبر در قرآن و آموزه‌های دینی خواهد بود و بهترین زمان برای ایجاد انس با قرآن و عترت در دانشجویان است.

معاون فرهنگی دانشگاه کردستان، اصلی ترین رسالت این دانشگاه را تربیت نسلی آگاه، متدین و مسئولیت‌پذیر برای جامعه دانست.

 وی تصریح کرد: مسئولان دانشگاه باید اهتمام جدی‌تری در گسترش و نشر قرآن داشته باشند.

صفی زاده یادآور شد: مردم کردستان با قرآن مأنوس شده‌اند و بسیار به آن توجه داشته و قاریان توانمندی نیز در این زمینه دارند که اگر حمایتی از آنها بشود قطعا در عرصه‌های ملی و بین‌المللی خواهند درخشید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha