• یکشنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402121309308
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل خبر داد

اعزام اکیپ‌های ویژه برای حفاظت از جنگل‌های شهرستان نمین/ آبیاری نهال‌های غیرمثمر با پساب فاضلاب

اعزام اکیپ‌های ویژه برای حفاظت از جنگل‌های شهرستان نمین/ آبیاری نهال‌های غیرمثمر با پساب فاضلاب

ایسنا/اردبیل مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با اشاره به اینکه برای حفاظت بیشتر و بهتر از جنگل‌های شهرستان نمین اکیپ‌های ویژه کمکی اعزام شد، اظهار کرد: با پساب فاضلاب شهری می‌توانیم نهال‌های غیرمثمر را آبیاری کنیم.

محمود قلیزاده ۱۳ اسفند در نشست خبری خود با اذعان بر اینکه صیانت و حفاظت از منابع ملی وظیفه همگانی است و نیازمند مساعدت مسئولان و مردم هستیم، گفت: اکیپ کمکی برای محافظت بیشتر از جنگل‌های شهرستان نمین از سایر شهرستانها بصورت شیفتی به شهرستان نمین اعزام می کنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه ۱۵ الی ۲۱ اسفند هفته منابع طبیعی است و متناسب با نامگذاری روزانه برنامه های خود را انجام می‌دهیم، افزود: ۲۶ سازه در بخش آبخیزداری با هدف جلوگیری از فرسایش خاک و خروج آب از استان و حفظ خاک با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان با بهره مندی۹۵۰ خانوار در ۱۶ روستا به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل منابع طبیعی استان اعلام کرد: با مشارکت قرارگاه امام حسن المجتبی(ع) و با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان در عرض ۳ سال پروژه های آبخیزداری در سطح استان اردبیل و عمدتا در مناطق سیل خیز اجرا خواهد شد.

قلیزاده با بیان اینکه صددرصد عرصه های ملی تثبیت مالکیت شده است، گفت: اسناد در سامانه کاداستر بارگذاری شده و اسناد عرصه های ملی استان صادر شده است.

این مقام مسئول استان ادامه داد: استان اردبیل دارای ۳ نوع ناحیه جنگل هیرکانی، ارسباران و ایرانی-تورانی از ۵ نوع جنگل موجود در کشور می باشد و برای اولین بار در سال گذشته یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای حفاظت از این جنگل ها به استان تخصیص پیدا کرد.

وی وجود عمده قاچاق چوب جنگلی و هیزم و ذغال را در مناطقی از شهرستان نمین برشمرد و افزود: با حضور امام جمعه اردبیل و دادستان مرکز استان شورای هماهنگی صیانت از منابع طبیعی با رویکرد حفاظت از جنگل های استان ایجاد شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل اضافه کرد: ۲ میلیون و ۶۴۴ هزار اصله نهال با مشارکت بخش خصوصی و منابع طبیعی استان از سهم ۱۰ میلیون نهال یکسال تولید شده است و در این زمینه شفافیت داریم و از آمارسازی پرهیز می‌کنیم.

قلیزاده در بخش دیگری از سخنان خود عمده مشکل تولید نهال را آب دانست و افزود: با کمک مسئولان استان می توانیم برای آبیاری نهال های غیرمثمر از پساب فاضلاب شهری اردبیل استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با مشارکت اهالی و دهیاری و شورای اسلامی روستای آغبلاق رستم خان بوستانی احداث شده است و از دیگر اهالی روستاها نیز دعوت به همکاری می ‌کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان اظهار کرد: ۳۳۴ کوره ذغال و هیزم در مناطق جنگلی صعب العبور سوها، سقزچی و آبی بیگلو کشف شده است و با دو دستگاه هلی شات و پهباد برای کشف کوره ها و قاچاق چوب پایش و نظارت ۲۴ ساعته انجام می شود.

قلیزاده عنوان کرد: از مسئولان استان و دستگاه قضای استان اردبیل و همچنین عموم هم استانی‌ها درخواست داریم برای صیانت و حفاظت از منابع طبیعی در کنار این اداره کل باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha