• یکشنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402121309324
  • خبرنگار : 71516

سازمان ملل: غزه جهنم واقعی است که در آن اسرائیل به زنان فلسطینی توهین می‌کند

سازمان ملل: غزه جهنم واقعی است که در آن اسرائیل به زنان فلسطینی توهین می‌کند

گزارشگر سازمان ملل در امور خشونت علیه زنان تأکید کرد زنان غزه در معرض رفتارهای غیرانسانی و توهین آمیز هستند.

به گزارش ایسنا، ریم السالم، گزارشگر سازمان ملل در امور خشونت علیه زنان تأکید کرد: تعدادی از کارکنان میدانی واژه‌های مناسبی را برای توصیف وضعیت فلسطینی‌ها در غزه و درد و رنج و رعب و وحشتی که در غزه وجود دارد، پیدا نمی‌کنند. غزه یک جهنم واقعی است.

وی گفت: حملات اسرائیل در غزه زنان و کودکان را هدف قرار می‌دهد. بیش از ۳۰ هزار فلسطینی کشته شده‌اند که ۷۰ درصد آنها زنان و کودکان هستند. نباید اجازه این کشتار جمعی علیه زنان و کودکان فلسطینی را بدهیم. آنها در معرض جنایت‌های جنگی هستند به این دلیل که فلسطینی هستند و به این دلیل که زن هستند.

بعد از گذشت ۱۴۹ روز از جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی در غزه این جنگ به شهادت بیش از ۳۰ هزار نفر و زخمی شدن بیش از ۷۱ هزار نفر منجر شده‌اند که بیشتر آنها زن و کودک هستند. این جنگ همچنین منجر به یک فاجعه انسانی بی‌سابقه و ویرانی گسترده در زیرساخت غزه شده است.

به نقل از وبگاه عربی۴۸، این گزارشگر تأکید کرد: زنان از وضعیت غزه تأثیر پذیرفته‌اند. آنها همسرانشان را از دست می‌دهند. هر ساعت ۲ مادر کشته می‌شود و تعداد زیادی از کودکان یتیم شده‌اند. مردم در غزه عمدا در معرض گرسنگی هستند و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه داده نمی‌شود.

وی گفت: زنان باردار در غزه مجبور هستند در سایه بمباران و کمبود خدمات پزشکی وضع حمل کنند. برخی زنان مجبور هستند بدون داروی بیهوشی یا حمایت واقعی در محیطی زایمان کنند که بخش بزرگی از تجهیزات پزشکی در آن از بین رفته است. زنان در غزه در معرض یک رفتار غیر انسانی و توهین آمیز قرار دارند و ما به شدت نگران این مساله هستیم.

وی از اظهارات نامناسب مسؤولان صهیونیست علیه زنان انتقاد کرد.

السالم به گزارش مشترک تعدادی از گزارشگران سازمان ملل اشاره کرد که هفته گذشته منتشر شد و در آن به رنج و مشکلات غیرنظامیان فلسطینی به ویژه زنان و کودکان پرداخته شد.

السالم گفت: این گزارشگران گزارش‌های موثقی را درباره اعدام زنان فلسطینی با کودکانشان و بازداشت اجباری و انتقال فلسطینی‌ها به بازداشتگاه‌ها در کرانه باختری و اراضی اشغالی به دست آوردند. همچنین کارکنانی در بخش نظارت پزشکی و مدافعان حقوق بشر و کودکان به بازداشتگاه‌های اسرائیلی منتقل شدند. همانطور که همه می‌دانیم یک کودک فلسطینی نیز به اسرائیل برده شد و این یک جنایت جنگی است و اقدامی است که می‌توان آن را جزو نسل کشی به حساب آورد. ما در این گزارش نسبت به رفتار غیرانسانی و توهین آمیز اسرائیل با زنان و دختران فلسطینی ابراز نگرانی کردیم.

این گزارشگر گفت: زنان غزه در معرض تهدیدات به تجاوز جنسی قرار دارند. همچنین گزارش‌های وحشتناکی را درباره برهنه کردن زنان فلسطینی و عکس گرفتن از آنها به ویژه حین بازجویی دریافت کردیم. سربازان اسرائیلی تصاویر این زنان را بین خود و در اینترنت پخش کرده‌اند و این نقض قوانین جنگ است.

اخیرا صندوق جمعیت سازمان ملل از گزارش‌های مربوط به ضرب و جرح، بازداشت، توهین، تجاوز یا اعدام زنان فلسطینی به دست افسران اسرائیلی ابراز نگرانی و تأکید کرد: زنان و دختران اهداف نیستند.

گزارشگر سازمان ملل گفت: هر فردی که مرتکب اقدامات خشونت آمیز می‌شود، باید محاکمه شود. نظام قانون بین‌المللی در یک خطر جدی قرار دارد. این جنایت‌های خطرناک در جنگ غزه نباید بدون مجازات باقی بماند و باید فورا متوقف شود.

وی تأکید کرد: باید آتش‌بس برقرار شده و فورا اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه داده شود. همچنین باید اسرای اسرائیلی در غزه و فلسطینی‌ها آزاد شوند و سرنوشت مفقود شدگان نیز مشخص شود. همچنین باید افرادی که به صورت اجباری به کرانه باختری یا اسرائیل برده شده‌اند، بازگردانده شوند. ما با برخی قربانیان تماس برقرار کرده‌ایم اما آن‌ها نمی‌توانند جزئیات بیشتری را ارائه دهند. اگر دلایل پشت حملاتی که بعد از هفت اکتبر آغاز شده حل نشود، آینده فلسطین و اسرائیل و همچنین تمام منطقه امیدوار کننده نخواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha