• یکشنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402121309449
  • خبرنگار : 50377

مدیرعامل شرکت کشتی سازی صدرا خبرداد

موفقیت کشتی‌سازی صدرا در بازار رقابتی

موفقیت کشتی‌سازی صدرا در بازار رقابتی

ایسنا/مازندران مدیرعامل شرکت کشتی سازی صدرا با اعلام اینکه توانستیم مشتریانی را در بازار رقابتی بدست بیاوریم، گفت: هرچند شرکت‌های خصوصی به‌دنبال حفظ وضعیت موجود هستند اما دریای خزر این روزها وضعیت اقتصادی پر رونقی پیدا کرده است.

منوچهر علیپور، یکشنبه ۱۳ اسفند ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه شرکت کشتی سازی صدرا بعنوان شرکت مادر در زمینه نفتی و کشتی سازی فعالیت دارد، اظهار کرد: امروز برای نخستین بار در کشور عملیات ساخت شناور لایروبی در کشتی سازی صدرا آغاز شد که در سطح ملی منحصر بفرد است.

وی افزود: شرکت کشتی سازی صدرا این آمادگی را دارد که  در صورت سفارش کارفرمایان نسبت به ساخت کشتی اقدام نماید.

مدیرعامل شرکت کشتی سازی صدرا تصریح کرد: یکی از این اقدامات ساخت شناور لایروب است که از ابزارهای عملی شدن اقتصاد دریا محور است چرا که اگر لایروب‌ها نباشند کشتی‌ها در آب‌روها با ظرفیت بسیار کم فعالیت خواهند داشت.

این مسئول با اشاره به ظرفیت کریدور شمال به جنوب و با توجه به تحولات منطقه‌ای در دریای خزر، گفت: شاهد ظرفیت حمل و نقلی حدود ۶ میلیون تنی هستیم که سهم جمهوری اسلامی ایران ۲ میلیون تن در سال است. لازم است تعداد کشتی‌ها افزایش یافته تا در کریدور شمال به جنوب سهم داشته باشیم.

علیپور به نقش آفرینی شرکت صدرا در کریدور شمال و جنوب اشاره کرد و افزود: اعلام آمادگی می‌کنیم از همه ظرفیت‌ها استفاده لازم را ببریم تا شاهد تعامل و همدلی برای بهره گیری از ظرفیت‌های کشتی سازی صدرا باشیم.

وی با اعلام اینکه مدت زمان ساخت شناور لایروب در قرارداد ۲۴ ماه است اما تلاش داریم که در کمترین زمان ممکن این پروژه را به اتمام برسانیم، تصریح کرد: هرچند که با مشکل کمبود تجهیزات و ارز مواجه هستیم اما در طی سال‌های اخیر مهارت‌های لازم را به‌دست آوردیم و مشکل چندانی برای اجرای این پروژه وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت کشتی سازی صدرا با اظهار اینکه کشتی سازی در همه دنیا به یک زیرساخت گران قیمت نیاز دارد تا به نوعی بتوانیم صادرات را انجام دهیم، یادآور شد: این صنعت به نوعی وابسته به سفارش است لذا اگر شرکتی سفارش نداشته باشد سیر نزولی پیدا خواهد کرد و بدون شک ما هم بعنوان صنعت کشتی سازی در افت صنعت کشتی سازی سهمی داشتیم هرچند کارهای بزرگی انجام شده است.

علیپور با اعلام اینکه توانستیم مشتریانی را در بازار رقابتی بدست بیاوریم، گفت: هرچند شرکت‌های خصوصی به‌دنبال حفظ وضعیت موجود هستند اما دریای خزر این روزها وضعیت اقتصادی پر رونقی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: شرکت کشتی سازی صدرا نکا تنها جایی است در بخش جنوبی دریای خزر می‌توانیم کشتی‌هایی با ظرفیت ۳۵۰۰ تن را بالا بیاوریم و در سال آینده در بخش غربی ظرفیت جدید ایجاد خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha