• یکشنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402121309452
  • خبرنگار : 50093

هفته درختکاری و تشریح برنامه‌های معاونت فرهنگی شهرداری مشهد

هفته درختکاری و تشریح برنامه‌های معاونت فرهنگی شهرداری مشهد

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: برنامه‌هایی نظیر اجرا نمایش‌های محیط زیستی، جمع آوری فیلتر سیگار، ایجاد غرفه‌های آموزشی ویژه کوکان، توزیع کتاب میان دانش‌آموزان و... به مناسبت هفته درختکاری انجام خواهد شد.

یوسف اسماعیل‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برنامه‌های معاونت فرهنگی شهرداری مشهد به مناسبت هفته درختکاری اظهار کرد: ۱۳ اسفند در تقویم به عنوان روز درختکاری نامگذاری شده است و با توجه به اهمیت محیط زیست و آموزش به کودکان در خصوص نگهداری از آن به عنوان نسل آینده، سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برنامه‌های مختلفی را در راستای ترویج فرهنگ‌سازی در این زمینه در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: روز شنبه ۱۲ اسفند ماه با هدف فرهنگسازی در خصوص رها نکردن سیگار در طبیعت با همکاری سمن‌های محیط زیستی در چند بوستان مشهد از جمله بوستان‌های خورشید، ملت و پارک‌های خطی در خیابان‌های راهنمایی و هاشمیه فیلتر سیگار جمع‌آوری شد و در نهایت فیلترهای جمع آوری شده توسط سمن‌ها به مدیریت پسماند تحویل داده شد.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد بیان کرد: علاوه بر این نیز با همکاری معاونت فضای سبز شهرداری مشهد در بوستان شهر (لشکر ۷۷ قدیم) غرفه‌های مختلفی به منظور آموزش نگهداری از محیط زیست و درختان برپا خواهد شد که این غرفه‌ها شامل اجرا نمایش‌هایی با موضوع محیط زیست به شیوه خیمه شب‌بازی و نمایش عروسکی برای کودکان است.

اسماعیل‌زاده با اشاره به فعالیت غرفه خاکیار در بوستان شهر خاطرنشان کرد: در این غرفه به شهروندان آموزش‌هایی از جمله آسیب نزدن به درختان، درآمدزایی از طریق خشک‌کاله‌ها و نحوه رها نکردن شیرآبه‌ها در طبیعت داده خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات معاونت فرهنگی شهرداری مشهد برگزاری پویش " بازی را تمام نکن" است. با توجه به اینکه اسباب‌بازی‌ها شامل پسماند ویژه می‌شوند و برای محیط زیست خطرهای بسیاری دارند از شهروندان خواسته شده تا با واگذاری اسباب‌بازی‌های کهنه در این پویش شرکت کنند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به قراردادن یک تلویزیون سیار در بوستان شهر تصریح کرد: در این تلویزیون برنامه‌های فرهنگ شهروندی با محوریت محیط‌زیستی از جمله انیمیشن برای کودکان و کلیپ‌های اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی برای شهروندان پخش خواهد شد.

اسماعیل زاده با اشاره به انتشار کتاب محیط‌زیستی ویژه دانش آموزان افزود: این کتاب توسط انتشارات بوی شهر بهشت تهیه شده و قرار است با همکاری معاونت آموزش و پرورش که در خصوص حفظ انرژی‌های طبیعی از جمله برق، آب و گاز و میراث زمین است در میان دانش آموزان منطقه تبادکان توزیع شود. دانش‌آموزان نیز می‌توانند پس از مطالعه کتاب در مسابقه‌ای که با همین محوریت برگزار می‌شود، شرکت کنند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: در کنار این اقدامات، به مناسبت هفته درختکاری و با همکاری سمن‌های محیط زیستی، آموزش و پرورش تبادکان و سازمان فضای سبز شهرداری مشهد در مدارس منطقه تبادکان و حاشیه شهر ۲۰۰ عدد نهال درخت کاشته خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha