• یکشنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۷:۳۳
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1402121309483
  • منبع : وزارت امور اقتصاد و دارایی

صدور مجوز واگذاری اراضی از درگاه ملی مجوزها شروع شد

صدور مجوز واگذاری اراضی از درگاه ملی مجوزها شروع شد

برای نخستین بار وزارت جهاد کشاورزی (سازمان امور اراضی) برای ۳۱ نفر از متقاضیان دریافت اراضی ملی و دولتی از طریق درگاه ملی مجوزها، مجوز صادر کرد.

به گزارش ایسنا، با ایجاد شرایط دریافت مجوز اراضی ملی و دولتی، برای ۳۱ فعال اقتصادی که فاقد زمین مناسب بودند امکان تامین زمین مناسب جهت راه  اندازی کسب و کار مهیا شد.

در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد اراضی کشور تحت عنوان اراضی ملی و دولتی تعریف شده است.با توجه به اتصال این مجوز به درگاه ملی مجوزها، آن دسته از فعالان اقتصادی که جهت توسعه کسب و کار خویش نیاز به زمین مناسب دارند می توانند نسبت به ثبت درخواست مجوز واگذاری اراضی ملی و طبیعی از طریق درگاه ملی مجوزها اقدام کنند.

گفتنی است؛ این مجوز تا پیش از این به صورت دستی صادر می شده است.با اتصال به درگاه ملی مجوزها امکان ثبت درخواست و صدور الکترونیکی مجوز برای متقاضیان فراهم شده است.

یادآوری میشود؛ بر اساس ماده ۷ قانون اصل۴۴، تنها مرجع صدور همه مجوزهای کشور از جمله واگذاری و تغییر کاربری زمین، درگاه ملی مجوزها است و بعد از این تاریخ، اگر زمینی خارج از فرایند درگاه ملی مجوزها واگذار شود، ازنظر قانون، واگذاری معتبر نیست و صادرکننده و صاحب این مجوز در ادارات دولتی دچار مشکل خواهند شد.

لازم به ذکر است؛ باید سایر مراجع از قبیل سازمان ملی زمین و مسکن برای اراضی دولتی و ملی در محدوده و حریم شهرها و نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای واگذاری زمین های واقع در محدوده روستاها، ابتدا شرایط واگذاری را به تصویب هیات مقررات زدایی رسانده و سپس صدور این مجوزها را برای متقاضیان از طریق درگاه ملی مجوزها انجام دهند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۴ ۱۳:۰۰

مجوز ساخت مسکن در روستاها و شهرها هم در این سامانه بدین تا شاهد رونق ساخت ساز مسکن بیشتر در کشور باشیم مردم خودشون قولنامه ای یک قطعه زمین گرفتن که نه تو زمین چیزی میشه کاشت نه جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن روستایی اجازه ساخت نمیدن این زمینها بیشتر از ۱۰ سال هست بلاتکلیف مونده لطفا مجوز ساخت بدین به مردم

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۵ ۱۳:۴۶

با سلام لطفا مجوز لازم ساخت مسکن مسکونی و انبار وسالن گلخانه جهت زمینهای باغی و زراعی مجاور شهرهای جدیدنیز صادر نمایید تا مالکلان اینگونه زمینها ...با تولید و توسعه کشاورزی بیشتر اهمیت داده و از این بلاتکلیفی خارج شده که خود باعث ایجاد اشتغال ...توسعه خواهد بود. وخیلی از افراد و خانواده تحت تکلفشان صاحب خانه موقت شوند. واز راههای غیر قانوتی و...مبادرت به ساخت و... نشوند..که لطمه به اقتصاد خانواده و دررکل اقتصاد عمومی وارد نشود. ممنون