• یکشنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۲:۲۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402121309589
  • خبرنگار : 50134

منتخب مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

خطه آذربایجان نماد وحدت و همدلی

خطه آذربایجان نماد وحدت و همدلی

ایسنا/آذربایجان غربی منتخب مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بعضی در بیرون و درون استان سعی می‌کنند آذربایجان غربی را کانون تعصبات قومی و مذهبی تعریف کنند، گفت: خطه آذربایجان نماد وحدت و همدلی است.

آیت الله محمد حسین بیاتی شامگاه ۱۳ اسفندماه در دیدار مردمی خود افزود: آذربایجان غربی خطه جهاد و اجتهاد است و خرسندم از این خطه به مجلس خبرگان راه پیدا کنم.

وی با اشاره به اینکه این سرزمین خاستگاه و زادگاه آیت الله خویی و حجت الاسلام حسنی است، اظهار کرد: این استان سرزمین وحدت همزیستی و الگوی مدارا، تسامح و بردباری است.

آیت الله بیاتی یاد آور شد: آذربایجان غربی الگوی وحدت و همدلی در حد اعلاء نمونه است.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم آذربایجان غربی در انتخابات نشان از فهم عمیق و نشان عبور از تعصبات قومی و زبانی و نشانه کلان اندیشیدن است، اظهار کرد: بعضی در بیرون و درون استان سعی می‌کنند آذربایجان غربی را کانون تعصبات قومی و مذهبی تعریف کنند و بدخواهان می‌خواهند با دامن زدن به فتنه‌های قومی و منطقه این امتیاز همزیستی را از این استان سلب کنند اما این استان نقطه مقابل این تفکر بوده و نماد وحدت و همدلی است.

 وی خاطر نشان کرد: مجلس خبرگان رهبری نقطه پیوند اسلامیت و جمهوریت است و این افتخاراتی بزرگ برای نظام اسلامی است که راس هرم سیاسی جمهوری اسلامی و نیابت امام عصر را مردم انتخاب می‌کنند و نقش مردم در تعیین سرنوشت خود، مهم است.

وی ادامه داد: پیوند امامت و امت و پیوند جمهوریت و اسلامیت تنها نقطه مقبول اداره جامعه سیاسی است و مجلس خبرگان رهبری نقطه پیوند امامت و امت است.

آیت الله بیاتی یادآور شد: نکته مهم این است نماینده مجلس خبرگان رهبری کارش محصور به وظایف نیست بلکه نماینده خبرگان رهبری بصورت استانی انتخاب می‌شود و باید از مسایل و مشکلات استانی که انتخاب شده آگاهی یابد و در صدد حل آن مشکلات برآید.

منتخب مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید به اینکه نماینده خبرگان به اقتضای شرایط، اولویت و همت خود را مصروف امور فرهنگی استان خود کنند، تصریح کرد: در این استان اولویت‌های فرهنگی متعددی داریم و حل خیلی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی ما در گرو حل مسایل فرهنگی استان است که باید به این حوزه توجه کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha