• دوشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402121409707
  • خبرنگار : 50622

منتخب کرج، فردیس و اشتهارد: امیدوارم اعتماد دوباره مردم را در مجلس دوازدهم جبران کنم

منتخب کرج، فردیس و اشتهارد: امیدوارم اعتماد دوباره مردم را در مجلس دوازدهم جبران کنم

ایسنا/البرز نماینده‌ منتخب کرج، فردیس، اشتهارد، بخش آسارا در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از اعتماد مجدد مردم شریف کرج، فردیس و اشتهارد به بنده تشکر کرده و امیدوارم بتوانم آن وظایف خطیری که بر عهده یک نماینده است را ایفا کرده و در خصوص قانونگذاری و نظارت لطف و محبت مردم را جبران کنم.

علیرضا عباسی در گفت و گو با ایسنا، درباره مشارکت مردمی در انتخابات اخیر گفت: از ملت شریف ایران به ویژه مردم حوزه انتخابیه کرج، فردیس، اشتهارد و بخش آسارا که در این ایام با وجود اینکه دشمنان خارجی و داخلی در بوق عدم مشارکت می‌دمیدند و یأس و ناامیدی را به مردم القاء می‌کردند، اما در انتخابات آگاهانه حضور پیدا کرده و به وظیفه خودشان عمل کردند؛ قدردانی و تشکر می‌کنیم.

عباسی افزود: مردم آگاه با شرکت در انتخابات ۱۱ اسفند حق خود را در انتخاب افراد شایسته برای منصب نمایندگی ادا نموده و نقش ماندگاری ایفا کردند که ستودنی بود.

نماینده کنونی کرج، فردیس و اشتهارد و منتخب مجلس دوازدهم در ادامه با اشاره به برنامه‌های پیش‌رو در مجلس دوازدهم اظهار کرد: در مجلس شورای اسلامی دو وظیفه اصلی داریم یکی قانونگذاری و دیگری نظارت است. در دوره یازدهم کارهایی را آغاز کرده و یکسری قوانین را تصویب کردیم‌. طرح‌ها و لوایحی هم مطرح شد که در کمیسیون مصوب شده و در نوبت صحن و یا اینکه در کمیسیون در حال بررسی هستند. امیدواریم تمامی این موضوعات را بتوانیم در دوره جدید فعالیت در مجلس پیگیری و بررسی کرده و به سرانجام برسانیم.

عباسی با اشاره به ضرورت طرح‌ها و برنامه‌ای دیگر در این دوره گفت: در کشور امنیت غذایی یکی از موضوعات مهم و اصلی است که باید به آن توجه داشته باشیم. در این راستا با حضور در کمیسیون کشاورزی و تلاش در این زمینه قصد و هدفمان این است که بتوانیم به تقویت غذایی کشور کمک کنیم. در این زمینه طرح‌هایی مصوب کرده‌ایم که تبدیل به قانون شد. در این دوره نظارت بر اجرای آنها را خواهیم داشت که انشالله به خوبی انجام خواهد شد.

عباسی در ادامه افزود: طرح‌هایی در دست است که بتوانیم یک امنیت غذایی پایدار را برای کشور داشته باشیم. این طرح‌ها هم در حوزه تامین، با نگاه و تاکید بر تولید داخلی است و هم در حوزه قوانینی است که تقویت تولید داخل را در پی داشته وباعث رفع موانع موجود شود.

عباسی ادامه داد: موضوع بعدی در مورد امنیت غذایی سلامت محصولات غذایی است که گاها مغفول می‌ماند. در این زمینه باید تلاش بیشتری صورت گیرد تا غذایی که به دست مردم می‌رسد غذای سالمی باشد. در این خصوص طرح‌هایی را شروع کرده‌ایم. خصوصا اصلاح قانون اصلاح نباتات در کشور و اصلاح قانون ملی زیستی کشور که بتوان با این اصلاحات و بهبود قوانین گذشته کمبودها و خلاء ‌های حوزه سلامت را برطرف کرد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد و بخش آسارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیگر اقدامات مدنظر در دوره جدید مجلس گفت: در حوزه دانش بنیان قانون جهش تولید دانش بنیان را در این مجلس تصویب کردیم؛ تمام تلاشمان این است که نظارت صورت گیرد تا این قانون که یک قانون راهبردی برای کشور و سلامت مردم است، به خوبی انجام شود. همچنین از این ظرفیت عظیم انسانی تحصیل کرده که در کشور داریم استفاده و علم را به ثروت تبدیل و بتوانیم در این حوزه هم در راستای قدرت گرفتن و قوی‌تر شدن کشور قدم برداریم.

تقویت زیرساخت‌های حوزه‌های مختلف متناسب با نیاز جمعیتی استان 

 وی درباره نیازهای استان البرز گفت: استان البرز به دلیل جمعیت بالایی که دارد و از طرف دیگر ظرفیت‌های موجود باعث می‌شود که مردم بیشتر راغب شوند که به این استان مهاجرت کنند به طوری که با مهاجرت بالا و حدود ۱۰۰ هزار نفری در سال مواجه هستیم. بنابراین وقتی این مهاجرت اتفاق می‌افتد باید متناسب با آن زیرساخت‌های استان در حوزه‌های مختلف تقویت شود.

عباسی افزود: در سال‌های قبل کوتاهی‌هایی در این زمینه اتفاق افتاده که در دوره یازدهم تلاش کردیم یک قسمتی از این ناترازی را در حوزه‌های مختلف جبران کنیم. البته بعضی از آنها جبران شده و بعضی هم نیاز به پیگیری مجدد دارد و بعضی هم هنوز کاری در مورد آنها صورت نگرفته است. انشالله بتوانیم این موارد را در این دوره محقق کنیم.

این نماینده مجلس یازدهم و منتخب مجلس دوازدهم در ادامه بیان کرد: در حوزه آب، برق، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان انشالله بتوانیم در این دوره ناترازی‌ها را با کمک مسئولین اجرایی و با هم افزایی به سطح خوبی برسانیم. کارهای خوبی در دوره یازدهم انجام شده و با مسئولین اجرایی توانستیم به نتایجی خوبی دست پیدا کنیم . اما چون استان البرز یک استان مهاجرت پذیر است این اقدامات باید استمرار داشته باشد و در حوزه‌هایی که کمتر کار شده بتوانیم خدمات خوبی را به مردم بدهیم.

عباسی در خصوص موضوع مدیریت آب و تامین حق آبه استان گفت: حق آبه استان در دوره گذشته ۵۵ میلیون متر مکعب بود که ۵۵ میلیون متر مکعب دیگر با تلاش دست اندرکاران و نمایندگان استان محقق و به میزان قبلی اضافه شد و به ۱۱۰ میلیون مترمکعب رسید. از یکسال و نیم گذشته تلاش کردیم که ۶۰ میلیون مترمکعب دیگر هم به این حق آبه اضافه کنیم تا انشالله در این بخش تامین آب پایداری را تا ۲۰ سال آینده برای استان تضمین کرده و داشته باشیم .

وی ادامه داد: این حق آبه گرفته شده و حق آبه‌ای که به دنبال آن هستیم نیاز به تصفیه خانه، مخزن و سیستم انتقال دارد که پیگیری کردیم و در این خصوص با وزیر نیرو به نتایج خوبی رسیدیم تا بتوانیم در دوره آینده تحقق صد درصدی داشته باشیم و استان را در این قسمت ارتقاء دهیم.

عباسی گفت: در دوره جدید در مورد توزیع برق هم به همین صورت خواهد بود، مجوز و تصویب طرحی گرفته شده که بر اساس آن دو پست ۴۰۰ کیلو ولتی به استان افزوده شود. این مورد را هم پیگیری خواهیم کرد اگرچه این مورد را باید دستگاهای اجرایی انجام دهند ولی به عنوان واسطه نیز به جد پیگیر هستیم که تحقق پیدا کند.

عباسی در خصوص انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین از اعتماد مجدد مردم شریف کرج، فردیس و اشتهارد به بنده تشکر کرده و امیدوارم بتوانم آن وظایف خطیری که بر عهده یک نماینده است را ایفا کرده و در خصوص قانونگذاری و نظارت لطف و محبت مردم را جبران کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۵ ۰۷:۰۰

سلام جناب دکتر عباسی تبریک عرض میگویم تور خدا زمینهیای سرم سازی در کوشک زر را احل بفرمایید ۲۰ سال خرید داری شده شهر جدید هشگرد فاز شش بخدا گرفتار هستیم تشکر

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۵ ۰۸:۰۴

به فکر بازنشسته هایی که ماشین ندارن باشید وبه اونا وام بدون سپرده خودرو بدید

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۵ ۱۱:۵۲

نماینده مردم باید ارتباط خود با مردم کوچه خیابان اقشار مختلف واصناف گوناگون را بیشتر کنه. نماینده باید راه ارتباطی مردم ،گرفتن و شنیدن حرفه‌حرفهای آنها را آسان کند تا مردم بتونن احساس کنند یک نماینده از طرف آنها در مجلس هست. مشکلات و نیازهای شهر را درخواست‌ کنند . انشالله

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۵ ۱۳:۰۹

آقای عباسی تبریک تشکر فراوان راه دارم به فکر مستاجران بدبخت باشید بااین وضع پیش بها اجاره گرانی

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۵ ۲۲:۵۰

آقا عباسی لطفا اتباع هم در کرج را ساماندهی کنید و برگردانید کشورشون اتباع را در کرج ممنوع کنید