• دوشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402121409734
  • خبرنگار : 71516

نظرسنجی عبری نشان داد

برتری مجدد گانتس بر نتانیاهو در صورت برگزاری انتخابات کنست

برتری مجدد گانتس بر نتانیاهو در صورت برگزاری انتخابات کنست

یک نظرسنجی در اراضی اشغالی نشان داد که حزب «اردوگاه رسمی» به رهبری بنی گانتس در صورت برگزاری انتخابات به ۳۹ کرسی دست خواهد یافت و از رقبایش جلو خواهد افتاد.

به گزارش ایسنا، بر اساس نظرسنجی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در صورت برگزاری انتخابات کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) حزب «اردوگاه رسمی» به رهبری بنی گانتس، عضو کابینه جنگ با دستیابی به ۳۹ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی کنست در صدر قرار خواهد گرفت. حزب «لیکود» به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز با دستیابی به ۱۷ کرسی دوم خواهد شد.

به نقل از خبرگزاری سما، بر اساس این نظرسنجی حزب «یش عتید» به ریاست یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی به ۱۲ کرسی و حزب «قدرت یهود» به رهبری ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی به ۹ کرسی دست خواهد یافت. حزب «اسرائیل خانه ما» به ریاست آویگدور لیبرمن و حزب «شاس» به رهبری آریه درعی ۹ کرسی به دست خواهند آورد. حزب «صهیونیسم دینی» و «لیست متحد» به پنج کرسی و حزب «مرتس» و ائتلاف «جبهه عربی» به چهار کرسی دست خواهند یافت.

بر اساس این نظرسنجی ائتلاف نتانیاهو به ۴۷ کرسی و ائتلاف احزاب مخالف به ۷۳ کرسی دست خواهند یافت.

در صورت مشارکت یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در انتخابات با یک حزب مستقل به ۹ کرسی و لیست حزب کار و مرتس به ریاست یائیر گولان به هشت کرسی دست می‌یابند.

همچنین ۳۵ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی درباره انگیزه نتانیاهو برای تمدید دوره جنگ غزه تأکید کردند این اقدام برای پیروزی کامل بر حماس است، اما ۵۳ درصد معتقدند که وی برای نجات آینده سیاسی خود به دنبال طولانی کردن دوره جنگ است.

۳۵ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی تأکید کردند گانتس و حزب وی باید از کابینه استعفا بدهند، اما ۴۶ درصد معتقدند که باید در کابینه بمانند که از جمله آنها ۵۹ درصد از اعضای این حزب و همچنین گدعون ساعر و زئیو الکین، اعضای جدا شده از حزب لیکود هستند.

از زمان عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر، صهیونیست‌ها نتانیاهو را مسؤول شکست این رژیم در پیش بینی کردن این عملیات می‌دانند. همچنین صهیونیست‌ها بارها با برگزاری تظاهرات خواهان استعفای نتانیاهو شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha