• دوشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402121409780
  • خبرنگار : 50622

انتظارات مردم کمالشهر از مسئولان استان البرز

انتظارات مردم کمالشهر از مسئولان استان البرز

ایسنا/البرز رئیس شورای اسلامی کمالشهر اظهار کرد: با توجه به استقرار بهشت سکینه، شهرک‌های صنعتی در کمالشهر و افزایش ترددهای شهری، توسعه حمل و نقل عمومی از مطالبات مردمی کمالشهر است.

رمضان شهبازی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به نیازهای کمالشهر و ضرورت توجه به آن اظهار کرد: یکی از مطالبات مردمی و مشهود شهر کمالشهر عملیاتی شدن احداث ایستگاه مترو در زیر گذر بهشت سکینه است. وجود شهرک‌های صنعتی و کارخانه‌های تولیدی از یک سو و استقرار بهشت سکینه و افزایش ترافیک شهری از سوی دیگر ضرورت احداث مترو را دو چندان کرده است.

وی ادامه داد: درباره توسعه متروی کمالشهر قبلاً تونل آن تا بازار آهن احداث شده است اما با توجه به نیاز جمعیتی، آمد و شدهای شهرک‌های صنعتی و نیز دیدار اهل قبور در ایام پایانی هفته، درخواست و مطالبه مردمی این است که موضوع احداث و تکمیل ایستگاه مترو با سرعت بیشتر و به صورت جدی‌تری در برنامه‌های شهری و حمل و نقل عمومی دیده شود. البته جا دارد از اعضای شورای شهر و شهرداری محترم کرج که در این زمینه به نحو احسن در حال فعالیت هستند، تقدیر و تشکر کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه مقرر شده بود در زیر گذر بهشت سکینه پل روگذر و ایستگاه مترو احداث و تکمیل شود، در این راستا مقدمات کار انجام شد، اما در حال حاضر مسدود شده و حالت اُریب خورده است. در حالی که در زمان استاندار پیشین صورتجلسه‌ای مبنی بر ایجاد ایستگاه مترو و پل روگذر در این قسمت از شهر تنظیم شده بود. لذا خواسته اصلی ماست که با مشارکت قطب صنعتی، بهشت سکینه و مدیریت شهری کمالشهر این موضوع به ثمر برسد.

رئیس شورای اسلامی کمالشهر بیان کرد: مشکل دیگر کمالشهر موضوع حرایم شهر است. این حرایم در زمان دهیاری کمال آباد نزدیک به ۱۱ هزار هکتار بود که اکنون به دو هزار و ۶۰۰ هکتار رسیده است. با ابلاغ طرح جامع جدید بخشی از سرزمین ما انتزاع پیدا کرده است. بنابراین چون در آینده قرار است کمالشهر به شهرستان تبدیل شود، جا دارد که در این موضوع هم یک بازنگری اساسی صورت گیرد.

وی با اشاره به استقرار شهرک‌های صنعتی در کمالشهر گفت: موضوع دیگر وجود قطب صنعتی در حریم کمالشهر است که انتظار می‌رود آن ارزش افزوده‌ای که باید به این شهر تعلق می‌گیرد به صورت واقع بینانه‌تری دیده شده و کمالشهر بتواند یک ارزش افزوده خوبی را دریافت کند.

 شهبازی با اشاره به وجود بهشت سکینه در کمالشهر افزود: در خصوص بهشت سکینه هم طی صحبت‌هایی که با اعضای شورای شهر و شهرداری کرج شده، انتظار می رود که همکاری خوب و متقابلی با کمالشهر ایجاد شود. به خصوص که بهشت سکینه در حریم شهر واقع شده و قاعدتاً یک عارضه‌هایی را برای شهر ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: پیشنهادی که مطرح شده این است که دفن اموات در آرامستان‌های استان تقسیم شود. اینکه تمام اموات در بهشت سکینه دفن شوند، در آینده گنجایشی باقی نخواهد ماند و از طرف دیگر مشکلاتی را برای شهر کمالشهر به وجود خواهد آورد.

وی در خصوص نیاز کمالشهر به توسعه شبکه حمل و نقل عمومی و اتوبوسرانی گفت: از نیازهای دیگر کمالشهر اختصاص بی آر تی است که قرار شد شهرداری کرج در این زمینه مساعدت کرده و حمل و نقل بی آر تی به کمالشهر اختصاص داده شود.

 شهبازی با اشاره به شهرستان شدن کمالشهر در پایان یادآور شد: مردم فهمیم کمالشهر بی صبرانه منتظر اعلام تصویب نهایی شهرستان شدن کمالشهر هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha