• دوشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402121409802
  • خبرنگار : 71660

قانونگذار آمریکایی: رئیس سیا از نزدیکی آتش‌بس غزه خبر داده است

قانونگذار آمریکایی: رئیس سیا از نزدیکی آتش‌بس غزه خبر داده است
«مایک ترنر» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفت «ویلیام برنز» رئیس سیا به او گفته است که پس از هفته‌ها مذاکره و میانجیگری با رهبران بین‌المللی، «به توافق آتش‌بس برای جنگ اسرائیل-حماس نزدیک هستند.»

به گزارش ایسنا، «مایک ترنر» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگو با برنامه «فیس دِ نیشن» از تلویزیون سی‌بی‌اس این اظهارات را عنوان و تاکید کرد که روز جمعه رئیس سیا او را از وضعیت مذاکرات مطلع کرده است.

مایک ترنر براساس آنچه که از ویلیام برنز شنیده، گفت: او معتقد است که ما نزدیک هستیم و فکر می‌کنم که رسیدن به آتش‌بس بسیار بسیار مهم است و دلیل آن نه تنها به خاطر آزادی اسرا بلکه نیاز مبرم غزه به کمک می‌باشد.

یک مقام ارشد آمریکایی به پایگاه خبری آکسیوس گفت: اسرائیلی‌ها مفاد توافق را پذیرفته‌اند و در صورت موافقت حماس، آتش‌بس شش هفته‌ای می‌تواند بلافاصله آغاز شود.

روز یکشنبه اولین روز از مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره انجام شد و امروز نیز ادامه خواهد داشت.

در حالیکه هیئت حماس روز یکشنبه برای انجام این مذاکرات وارد قاهره شد، اما رسانه‌ها گزارش کردند رژیم صهیونیستی به دلیل پاسخ ندادن حماس به درخواست آنها درباره ارائه لیست کاملی از اسامی اسرای زنده این مذاکرات را تحریم کرده‌اند.

ترنر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا عواقبی در انتظار رژیم صهیونیستی که مانعی برای ورود کمک‌ها به غزه است، خواهد بود اینگونه جواب داد که رئیس سیا در حال مذاکره است و «ما واقعا به آتش‌بسی نزدیک شده‌ایم که می‌تواند این موضوع را حل کند.»

او افزود: و این مسئله گذرگاه‌های کمکی را باز خواهد کرد و فکر می‌کنم در هر درگیری هر ۲ طرف باید پاسخگو باشند و فکر می‌کنم سوالاتی درخصوص عملکرد اسرائیل مطرح خواهد شد. البته این قضیه مسئله فلسطینیان را که به دلیل حماس در بحران به سر می‌برند، انکار نمی‌کند. حضور فلسطینیان در چنین وضعیتی، قطعا حرف‌های زیادی درباره حماس دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha