• دوشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1402121409819
  • خبرنگار : 90069

معمای هواپیمای مفقودشده مالزی؛ امکان از سرگیریِ تحقیقات پس از ۱۰ سال

معمای هواپیمای مفقودشده مالزی؛ امکان از سرگیریِ تحقیقات پس از ۱۰ سال

«انور ابراهیم»، نخست وزیر مالزی گفت در صورت وجود شواهد قانع کننده جدید، این کشور مایل است تحقیقات درباره ناپدید شدن هواپیمای مسافربری «ام‌اچ ۳۷۰» را از سر بگیرد.

به گزارش ایسنا، هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ مالزی با شماره پرواز ام‌اچ ۳۷۰ و حامل ۲۳۹ سرنشین در روز ۸ مارس ۲۰۱۴ در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد.

ناپدید شدن این هواپیما، بزرگ ترین عملیات جستجوی تاریخ را رقم زد اما معمای سرنوشت این هواپیما هرگز حل نشد و همچنان یکی از بزرگترین اسرار هوانوردی باقی مانده است.

بیشتر بخوانید:

انور در یک کنفرانس مطبوعاتی در ملبورن گفت: ما این موضع را اتخاذ کرده‌ایم که اگر پرونده قانع‌کننده‌ای وجود داشته باشد از جمله اینکه شواهدی مبنی بر نیاز به بازگشایی این پرونده به‌دست آوریم، بدون شک از این اقدام استقبال می‌کنیم و تحقیقات را از سر خواهیم گرفت.

وی در حاشیه نشست سران استرالیا و گروه کشورهای آسیای جنوب شرقی آسیا در این باره صحبت کرده است.

روز یکشنبه «آنتونی لوک»، وزیر حمل و نقل مالزی نیز گفت در حال مذاکره با شرکت رباتیک دریایی آمریکا موسوم به Ocean Infinity برای بحث در مورد عملیات جست‌وجوی جدید است.

او گفت: ما منتظر Ocean Infinity هستیم تا تاریخ های مناسب را ارائه دهد و هر زمان که آماده آمدن به مالزی باشند، با آنها ملاقات خواهم کرد.

معمای هواپیمای مفقودشده مالزی؛ امکان از سرگیریِ تحقیقات پس از ۱۰ سال

همچنین خانواده‌های مسافرانی که در هواپیمای ام اچ ۳۷۰ بودند، در حالی که در آستانه ۱۰‌امین سالگرد ناپدید شدن آن و در مراسم یادبود قربانیان این حادثه در یک مرکز خرید در نزدیکی کوالالامپور جمع شده بودند، خواستار آغاز یک عملیات جست‌وجوی جدید شدند و گفته‌اند که برای اطمینان از ایمنیِ پروازها در آینده نیاز است که به برخی سوالات پاسخ‌ داده شود.

حدود دو ماه قبل نیز گروهی از کارشناسان ضمن درخواست از مقامات دولتی مالزی و استرالیا برای شروع جست‌وجوهای تازه ادعا کرده‌اند که ممکن است این بار بتوانند ظرف چند روز شواهدی از هواپیمای مفقود شده به دست آورند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha