• دوشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402121409820
  • خبرنگار : 50649

مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

درخت گردشگری در مجموعه فرهنگی سعدی کاشته می‌شود

درخت گردشگری در مجموعه فرهنگی سعدی کاشته می‌شود

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از برگزاری رویداد ملی گردشگری خلاق با روایت قصه درخت در شیراز خبر داد و گفت: در این برنامه ملی کاشت درخت گردشگری به‌صورت نمادین در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی را خواهیم داشت.

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۱۴ اسفندماه با اعلام این خبر گفت: این برنامه با پیوست گردشگری ادبی و روایتگری در شهر شیراز به‌عنوان پایتخت زیست‌محیطی آسیا به مدت دو روز برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه مذکور برای نخستین بار و با مفهوم درخت و روایتگری آن به مناسبت روز و هفته درختکاری از ۱۹ و ۲۰ اسفندماه برگزار می‌شود.

ثابت اقلیدی با تصریح اینکه حفظ روایت‌ها موجب ارزش گذاشتن بر گردشگری همچنین تمایل و جذب بیشتر گردشگران به بازدید جاذبه‌هاست، گفت: در این راستا روایتگری در گردشگری خلاق با مضامین درخت و باورها و قصه‌های مردم موجب توسعه گردشگری ادبی در کشور و به‌تبع آن استان می‌شود.

وی افزود: در این رویداد ملی و در بخش عملی آن چندین سخنرانی با موضوع درخت انسان و سفر، نقش درخت نخل بر هنر پیش‌از تاریخ در جنوب شرق ایران، روایتی از معنا و مفهوم نقش درخت در ایران، روایتگری درخت در مسیرهای گردشگری خلاق ادبی، سرو کهن ابرکوه، مسیر گردشگری سروهای کهن ایران و روایتگری گردشگری درختان کهن‌سال منطقه کاشان و ...در نظر گرفته‌ شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس اظهار کرد: در این برنامه ملی کاشت درخت گردشگری به‌صورت نمادین در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی را خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی فارس، ثابت اقلیدی افزود: مسابقه عکس ملی سایه‌های مخملی، انتشار مجله الکترونیکی روایتگری قصه درخت همچنین درخت‌کاری کودکان از دیگر برنامه‌هایی است که قرار است در ۱۹ و ۲۰ اسفندماه در شیراز برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha