• دوشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402121409830
  • خبرنگار : 50593

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی در استان:

۸۲ هزار مددجو تحت حمایت کمیته امداد مازندران قرار دارند

۸۲ هزار مددجو تحت حمایت کمیته امداد مازندران قرار دارند

ایسنا/مازندران مدیر کل کمیته امداد استان مازندران با اشاره به اینکه ۸۲ هزار مددجو تحت حمایت کمیته امداد هستند، گفت: ماهیانه ۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و سالانه ۹۳۰ میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌شود که بخشی از نیاز مددجویان را برطرف می‌کند که بخش مهمی توسط شبکه مردمی تامین می‌شود.

میثم معافی دوشنبه ۱۴ اسفند به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جشن نیکوکاری هر ساله در اسفند ماه و در آستانه سال نو با هدف جمع آوری کمک‌های خداپسندانه خیرین و مردم شریف استان برای تامین اقلام مورد نیاز شب عید نیازمندان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در جشن نیکوکاری سال گذشته ۶۲ میلیارد تومان جمع آوری شده افزود: کمک‌های جمع آوری شده در جشن نیکوکاری هر سال با قید تسریع و با تلاش امدادگران این نهاد تا شب عید به دست نیازمندان خواهد رسید.

مدیرکل کمیته امداد مازندران با بیان اینکه تعداد زیادی از خیرین کمیته امداد از نسل جوان و نوجوان هستند، تصریح کرد: هر ساله با نیت ترویج فرهنگ خیر و احسان در بین نسل جوان و نوجوان زنگ نیکوکاری در مدارس به صدا در خواهد آمد و امسال نیز زنگ نیکوکاری با هماهنگی آموزش و پرورش در ۲۰ اسفند در مدارس نواخته می‌شود.
معافی با اشاره به اینکه از روز ۱۴ اسفند، پایگاه‌های جشن نیکوکاری در میادین و مراکز اصلی شهرها مستقر خواهند شد بیان کرد: در روز جمعه ۱۸ اسفند نیز میعادگاه‌های نمازجمعه در سراسر کشور، میزبان حضور خیران و مردم نیکوکار به منظور مشارکت در جشن نیکوکاری است.
مدیرکل کمیته امداد مازندران با اشاره به اینکه قرض الحسنه اقدام نیکوکاری برای کار گشایی است، خاطرنشان کرد: رویکرد ما در ماه رمضان ترویج سنت قرض الحسنه است.

این مسئول خاطرنشان کرد: حرکت اجتماعی ما در حوزه خیر و احسان به واسطه حضور بی‌نظیر مردم تبدیل به یک جنبش بزرگ اجتماعی شده و اکنون ۵۰۰ هزار نفر عضو فعال شبکه خیر و احسان کمیته امداد مازندران هستند.

معافی سپرده‌گذارن صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خیرین و خیر اندیشانی هستند که بافکر برطرف کردن مشکلات نیازمندان و محرومان هستند، گفت: سنت نبوی قرض‌الحسنه در جامعه‌سازی، تعادل و تعامل جامعه مهم است که در اسلام به قرض‌الحسنه بیش از صدقه به دلیل حفظ کرامت نیازمند بیشتر تاکید شده است.

معافی سیاست راهبردی کمیته امداد را توانمند سازی برشمرد و گفت: با پرداخت تسهیلات کار و تلاش شکل می‌گیرد و بر همین اساس تسهیلات اشتغال ما در سال‌جاری هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد ۱۶ هزار فرصت شغلی است.

وی با بیان اینکه، در سه ماموریت مهم کمیته امداد یعنی «مسکن، اشتغال و ازدواج» قرض‌الحسنه نقش مهمی را ایفا می‌کند، اظهار کرد: ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در سال، گردش مالی کمیته امداد مازندران است که یک سوم آن از طریق کمک‌های مردمی تامین می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان مازندران با اشاره به اینکه، ۸۲ هزار مددجو تحت حمایت کمیته امداد هستند گفت: ماهیانه ۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و سالانه ۹۳۰ میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌شود که بخشی از نیاز مددجویان را برطرف می‌کند که بخش مهمی توسط شبکه مردمی تامین می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه ماهیانه ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه ما است، یادآور شد: حدود ۲۰۰ هزار خانوار مازندرانی به صورت رسمی و غیر رسمی از کمیته امداد استان خدمات می‌گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha