• دوشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402121409848
  • خبرنگار : 50046

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی:

مطالعات طرح مدیریت آبخیزداری سد شیرین‌دره تکمیل شد

مطالعات طرح مدیریت آبخیزداری سد شیرین‌دره تکمیل شد

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از تکمیل مطالعات طرح مدیریت آبخیزداری سد شیرین دره در این استان خبر داد.

اسدی در نشست خبری امروز (۱۴ اسفند ماه) اظهار کرد: به‌زودی فعالیت‌های اجرایی برنامه‌ریزی‌شده در این حوزه آبخیز انجام می‌شود. در حوزه اترک میانی که شامل بخشی از خراسان شمالی و منطقه مرزی میان خراسان شمالی و استان گلستان است تاکنون در سطح ۴۷۰ هکتار در حال تدوین سند راهبردی هستیم که اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: قراردادی با قرارگاه امام حسن (ع) برای انجام عملیات آبخیزداری در سطح ۵۰۰ هکتار بسته شده است.

اسدی ادامه داد: مساحت خراسان شمالی دو میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار است که در سطح یک میلیون و  ۹۰۰ هزار هکتار می‌توان فعالیت‌های آبخیزداری انجام داد. تاکنون برای یک میلیون هکتار طرح تهیه شده و در سطح ۴۰۰ هزار هکتار نیز عملیات آبخیزداری انجام شده است.

وی گفت: امسال در سطح ۹۴ هزار هکتار مطالعات آبخیزداری انجام شده است. همچنین با مشارکت شرکت آلومینای جاجرم در حوزه آبخیز این شهرستان مطالعات آبخیزداری انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی افزود: امسال ۱۲ پروژه مکانیکی در راستای فعالیت‌های آبخیزداری در سطح بیش از ۸۴ هزار هکتار انجام شده است. ۶۸۸ هکتار نیز عملیات بیولوژیک انجام شده است.

اسدی همچنین بیان کرد: مساحت مراتع در این استان یک میلیون و ۷۹۵ هزار هکتار است که ۱۰۸۹ سامان عرفی با ۳۲ هزار بهره‌بردار وجود دارند. تعداد دام‌هایی هم که از مراتع استان استفاده می‌کنند، بیش از دو برابر ظرفیت مراتع استان است.

وی افزود: در خراسان شمالی ۱۰ هزار و ۷۲۳ همیار طبیعت هستند که ۳۷۹۵ نفر همیار دانش‌آموز و ۴۷۵۵ نفر مروج و ۲۰۸۳ نفر نیز محافظ هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha