• دوشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402121409857
  • خبرنگار : 50555

ترقی:

منتخبین مجلس دوازدهم به اقدامات امیدآفرین دولت سرعت ببخشند

منتخبین مجلس دوازدهم به اقدامات امیدآفرین دولت سرعت ببخشند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای وحدت در خراسان رضوی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم برای امیدآفرینی و افزایش اعتماد عمومی، گفت: لذا وظیفه نمایندگان منتخب این است که بتوانند به این روند سرعت بیشتری بدهند و در جهت حل مشکلات مردم به دولت کمک کنند.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیشتر بودن مشارکت انتخاباتی در خراسان رضوی نسبت به میانگین کشوری، اظهار کرد: علت اصلی این امر اولا رقابت جدی بین لیست‌ها و نامزدها در سطح استان بود که انتخابات را با یک نشاط و تحرک خاصی همراه کرد. دومین عامل فعال شدن احزاب و گروه‌های سیاسی و ائتلاف‌ها بود که برای شناخت بیشتر نامزدها و بررسی دیدگاه‌ها و نقطه نظرات آنان به شکل کم نظیری فعال شدند و برنامه‌هایی نظیر مصاحبه و سوال از نامزدها را به صورت زنده برای طرفداران و عموم مردم پخش می‌کردند این خود عامل بسیار مهمی برای مشارکت بیشتر مردم شد.

وی افزود: نکته دیگری که به عنوان عامل افزایش مشارکت به آن می‌توان اشاره کرد، نقش تبیینی خواص و گروه‌های مختلف، روحانیت و احزاب در توجیه مردم نسبت به ضرورت حضور در انتخابات و فعال شدن پای صندوق‌های رای بود. در نهایت عامل بعدی این بود که مردم خراسان رضوی نسبت به ولایت و رهبری یک تبعیت و غیرت ویژه‌ای دارند و می‌خواستند به ندای رهبری پاسخ مثبت دهند.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به میانگین مشارکت ۴۱ درصدی انتخابات در کشور، بیان کرد: اعتقاد من این است که در میزان مشارکت یک اشتباهی رخ داده که وزارت کشور باید آن را اصلاح کند و آن به حساب آوردن ایرانی‌های خارج از کشور است. ایرانیان خارج از کشور تنها در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌توانند رای دهند، اما جزو واجدین شرایط در انتخابات مجلس هم به حساب آمده‌اند. اگر این جمعیت را از واجدین شرایط در کل کشور کم کنیم میزان مشارکت مردم در انتخابات بسیار بیشتر از درصد اعلامی می‌شود و بالای 45 درصد خواهد شد.

ترقی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم برای افزایش اعتماد عمومی، عنوان کرد: لذا وظیفه نمایندگان منتخب این است که بتوانند به این روند سرعت بیشتری بدهند و در جهت حل مشکلات مردم به دولت کمک کنند که بتواند از پس حل گرفتاری‌ها و مشکلات مردم برآید و با کارآمدی و تلاش مضاعف این رضایتمندی عامه را در کشور افزایش دهد و در انتخابات بعدی شاهد یک مشارکت گسترده‌تر و وسیع‌تری باشیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: البته طبیعی است که بخشی از آحاد جامعه مقید به آمدن پای صندوق‌های رای نیستند و از ابتدای انقلاب از این قشر توقع خاصی نبود و هیچ کمکی هم به پیشرفت انقلاب و کشور و حتی مبارزه با دشمنان نداشتند، اما بقیه آحاد مردم پایبند به نظام و کشورشان هستند. نمایندگان منتخب باید با فعالیت‌های لازم بتوانند در جهت حل مشکلات مردم گام‌هایی اساسی بردارند. همچنین به سهم خود از این حضور گسترده مردم تشکر می‌کنم و از اینکه به تبلیغات دشمن نه گفتند و با شرکت خود در انتخابات بار دیگر دشمن را مأیوس کردند، سر تعظیم فرود می‌آورم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha