• دوشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402121409885
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل بنیاد شهید گیلان عنوان کرد

تولید ۴۰ اثر فاخر فرهنگی ویژه دومین کنگره ملی شهدای گیلان

تولید ۴۰ اثر فاخر فرهنگی ویژه دومین کنگره ملی شهدای گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل بنیاد شهید گیلان، از برگزاری کنگره ملی شهدای استان در سال ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: ۴۰ اثر فاخر فرهنگی شامل مستند، کتاب وصایا، تئاتر، فیلمنامه، نمایشنامه و سریال و فیلم سینمایی از شهدای شاخص استان تولید و با حضور رهبر انقلاب رونمایی خواهد شد.

محمدرضا داوطلب ۱۴ اسفند ماه در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری اولین کنگره ۸۰۰۰ شهید استان گیلان در سال ۱۳۹۵، اظهار کرد: دومین کنگره ملی شهدای گیلان اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ برگزار می‌شود.

وی از برگزاری ۶ اجلاسیه استانی و ۱۷ اجلاسیه شهرستانی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: هر ۱۷ شهرستان گیلان یک اجلاسیه شهرستانی را با فعالیت‌های مختلف برگزار خواهند کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان یکی از فعالیت‌های محوری اجلاسیه‌های شهرستانی را تولید محتوا دانست و تاکید کرد: ساخت مستند، نمایشنامه و فیلمنامه، چاپ کتاب، تولید سرود و... مختص هر شهرستان انجام خواهد شد.

داوطلب، از چاپ کتاب وصایای شهدای هر شهرستان خبر داد و گفت: در هفته‌های منتهی به کنگره ملی شهدای گیلان، اعضای ستاد کنگره با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد تا گزارشی از فعالیت ۱۰ ساله ستاد جهت برگزاری اجلاسیه نهایی را اعلام و از توصیه‌های معظم‌له استفاده کنند.

وی محور ارائه گزارش فعالیت ستاد کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان را تولیدات فرهنگی دانست و اضافه کرد: ۴۰ اثر فاخر فرهنگی شامل مستند، کتاب وصایا، تئاتر، فیلمنامه، نمایشنامه و سریال و فیلم سینمایی از شهدای شاخص استان تولید و با حضور رهبر انقلاب رونمایی خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه ۴۰ عنوان کتاب با محوریت شهدای شاخص در سال آینده رونمایی خواهد شد، عنوان کرد: چهار مستند از شهدای گیلان تولید شده و پنج مستند دیگر در دست ساخت است.

داوطلب، از برگزاری آیین دیدار مسئولان با خانواده‌های ۸۰۰۰ شهید استان در سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: تندیس و سردیس شهدا به خانواده‌های آنان اهدا می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در اجلاسیه پایانی، بیان کرد: با مشارکت همه دستگاه‌ها اقدام به بسیج خدمت‌رسانی خواهیم کرد و اجرای پروژه‌ها و افتتاح طرح‌های آبرسانی و برق‌رسانی و راه‌سازی و... در سال ۱۴۰۳ به نیابت از شهدا خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان در ادامه از شهرداری‌های استان خواست در نامگذاری معابر و خیابان‌ها و میادین جدیدالتأسیس به معرفی شهدای شاخص بپردازند و یادآور شد: شهدا قهرمانان واقعی این مرز و بوم هستند و باید جوانان را با این الگوها آشنا کنیم.

وی شهید قلی پورها و املاکی‌ها و پیروی‌ها را قهرمانان واقعی دانست و تصریح کرد: باید از زندگی این قهرمانان کتاب و رمان و نماهنگ و فیلم و انیمیشن تولید شود تا نسل جوان بدانند که باید دنباله‌رو چه کسانی باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha