• دوشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402121409886
  • خبرنگار : 50614

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مطرح کرد

مهمترین رویکردهای بودجه ۱۴۰۳ شهرداری مشهد

مهمترین رویکردهای بودجه ۱۴۰۳ شهرداری مشهد

ایسنا/خراسان رضوی نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری در کمیسیون تلفیق گفت: رویکرد و نگاه این بودجه ۵۰ هزار  میلیارد تومانی توسعه عمرانی و همه‌جانبه شهر مشهد است. تعریف کلان‌پروژه‌ها، توسعه خطوط ریلی، خرید و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، نهضت آسفالت و توجه ویژه به مناطق کم‌برخوردار حاشیه شهر و غیره از جمله رویکردهای مورد تاکید و توجه شورای شهر برای سال آینده است.

ایمان فرهمندی امروز دوشنبه ۱۴ اسفندماه در نطق پیش از دستور صدوهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌الله کاشانی عنوان کرد: روز جمعه یازدهم اسفندماه مردم ایران حماسه با شکوه دیگری رقم زده و با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رای بار دیگر دشمنان را از رسیدن به اهداف شومی که در این کشور دنبال می‌کنند، ناامید کردند.

وی ادامه داد: جا دارد ضمن تقدیر از این حضور انقلابی باشکوه از تلاش‌های مسئولین متولی برگزاری انتخابات به ویژه استاندار خراسان رضوی و فرماندار مشهد تشکر و به منتخبین مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و منتخبین مردم مردم شریف خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری عرض تبریک داشته باشیم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه عملکرد شهرداری مشهد در حوزه‌های مختلف از جمله فضاآرایی‌های محیطی و اکران‌های شهری، عملکرد بسیار پررنگی داشت که شایسته تحسین است‌، تصریح کرد: هرساله با رسیدن به روزهای پایانی سال شورای شهر مشهد پرفشارترین روزهای کاری خود را تجربه می‌کند. اعضای شورای شهر در کمیسیون تلفیق ساعت‌ها برای بررسی و کارشناسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری صرف کرده‌اند. بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومانی که رویکرد و نگاهش توسعه عمرانی و همه‌جانبه شهر مشهد است. تعریف کلان‌پروژه‌ها، توسعه خطوط ریلی، خرید و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، نهضت آسفالت و توجه ویژه به مناطق کم‌برخوردار حاشیه شهر و غیره از جمله رویکردهای مورد تاکید و توجه شورای شهر برای سال آینده است.

فرهمندی افزود: بودجه، سند و نقشه راه شهرداری برای سال ۱۴۰۳ است‌. یکی از مهمترین موضوعات تحقق منابع درآمدی بودجه است که شهرداری باید برای سال آینده مجدانه پیگیر این موضوع وتحقق سرفصل‌های درآمدی باشد.

وی با اشاره به اینکه فردا ۱۵ اسفندماه روز درختکاری است، خاطرنشان کرد: درختکاری سنتی نیکوست که هرساله با شکوه ویژه در شهر مشهد به همت شهرداری برگزار می‌شود. اهمیت کاشت درخت نه تنها در حفظ سلامت شهر بلکه در هویت شهر تاثیرگذار است. درختکاری باید در  سطح شهر به عنوان یک فرهنگ تبدیل شود و نهادهای متولی باید در این خصوص نقش‌آفرینی کنند.

شهرداری مشهد و شهرداری‌های مناطق نیز خوشبختانه برنامه‌های خوبی در این خصوص تدارک دیده‌اند. براساس گزارش ارائه شده ۱۰۰۰ اصله درخت در مشهد کاشته خواهد شد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه مشهد خود را برای جشنواره استقبال از بهار آماده می‌کند، اضافه کرد: برنامه ریزی اقدامات متنوعی در حوزه‌های خدمات شهری، فرهنگی، فضاآرایی شهری، گل‌آرایی و نصب المان و غیره پیش‌بینی شده که قطعا فضای بانشاط و مفرحی پیش روی شهروندان مشهد و زائران امام رضا(ع) خواهد گذاشت. تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن موجب شده مضامینی  با این محور در استقبال از بهار مورد توجه قرار گیرد.

فرهمندی در پایان یادآور شد: متاسفانه در روز گذشته دو تن از پاکبانان مشهدی دچار حادثه تصادف شدند که یکی از این عزیزان جان خود را از دست داد که برای این عزیز آرزوی غفران الهی و برای عزیز دیگر آرزوی سلامتی داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha