• دوشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402121409936
  • خبرنگار : 71516

حزب‌الله لبنان: تجاوز به غزه را متوقف کنید تا جنگ در منطقه متوقف شود

حزب‌الله لبنان: تجاوز به غزه را متوقف کنید تا جنگ در منطقه متوقف شود

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد «طوفان الاقصی» حق مشروع فلسطینی‌ها است.

به گزارش ایسنا، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در نشست «البنیان المرصوص» تصریح کرد: «طوفان الاقصی حق مشروع فلسطینی‌ها است و هیچ‌گونه بحثی درباره مشروع بودن آن وجود ندارد. این عملیات شعله حیاتی است که مقاومت را تقویت می‌کند.»

به نقل از المیادین، نعیم قاسم گفت: «آمریکا می‌خواهد کنترل منطقه ما را به دست گرفته و آن را به گونه‌ای بسازد که در به زانو درآوردن کسانی که در برابر استکبار آمریکا می‌ایستند، آزاد باشد. اگر حمایت آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه نبود، اسرائیل نمی‌توانست این تجاوز را ادامه بدهد. تجاوز به غزه اول یک تجاوز آمریکایی است و اسرائیل با هدف نسل کشی مردم غزه از آمریکا تبعیت می‌کند و این واکنش به طوفان الاقصی نیست.»

قاسم تأکید کرد: «این تجاوز یک اقدام هدفمند برای از بین بردن زندگی در غزه و پیامی برای جهان است مبنی بر اینکه هیچ‌گونه مقاومتی در برابر اسرائیل نباید وجود داشته باشد. آنها از نابودی مقاومت که پایداری خود را ثابت کرده است، ناتوان هستند. آمریکا تلاش می‌کند تا محاصره و گرسنگی دادن به مردم غزه را برای تحقق اهدافش حفظ کند.»

وی گفت: «ملت فلسطین ثابت کرد که ملتی توانا و بزرگ و نماد بشریت و شایسته پیروزی و زندگی است و درس کرامت و آزادی را به جهان می‌دهد. ادامه این تجاوز بیهوده است چرا که بی‌گناهان را می‌کشد و موجب ویران شدن خانه‌ها می‌شود و در تحقق هیچ‌گونه هدفی از جمله از بین بردن مقاومت یا آزادی اسرا موفق نشده است. این تجاوز به بن‌بست رسیده است و زمانی که متوقف شود این یک پیروزی برای فلسطینی‌ها است. اسرائیل امروز در مرحله‌ای است که هیچ گزینه‌ای ندارد. ملت غزه در قلب نبرد و با شکم‌های گرسنه اعلام کردند که صبور و پایدار هستند و هرگز از آرمان‌های خود کوتاه نمی‌آیند و تا زمان آزادی فلسطین به فداکاری‌ها ادامه می‌دهند. وظیفه ما است که به غزه کمک کنیم. به نفع لبنان و منطقه است که اسرائیل به اشغال اراضی ادامه ندهد.»

نعیم قاسم افزود:« مقاومت نمی‌گذارد دشمن بتواند برنامه‌هایش را اجرا کند. ما از همه می‌خواهیم در این راستا حرکت کنند. ما را به این دلیل سرزنش می‌کنند که در محور شرافت و کرامت هستیم و از مستضعفان و آزادی اراضی اشغال شده حمایت می‌کنیم. ما را به حملات تهدید می‌کنند و ما نیز آن‌ها را به ثبات و مقاومت تهدید می‌کنیم. اگر اشغالگران مرتکب حماقتی علیه لبنان شوند با نسخه پیشرفته‌ای از شکست ژوئیه مواجه خواهند شد که شکستی بزرگ برای اشغالگران و پیروزی بزرگی برای مقاومت خواهد بود. تجاوز به غزه را متوقف کنید تا جنگ در منطقه متوقف شود. کسی که می‌خواهد برای توقف حملات نزد ما میانجیگری کند اول باید برای توقف تجاوز به غزه میانجیگری کند.»

در این کنفرانس چندین شخصیت از جمله نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان و دیگر چهره‌های مقاومت صحبت کردند.

اسامه حمدان، رهبر حماس نیز گفت که مقاومت در فلسطین نبرد «طوفان الاقصی» را در زمانی آغاز کرد که اشغالگران برای حل و فصل و رفع مشکل فلسطین آماده می‌شدند.

محمد الهندی، رهبر جنبش جهاد اسلامی نیز در سخنانی تاکید کرد: «مذاکرات کنونی مذاکره بین دولت آمریکا و دولت اسرائیل است و هیچ مذاکره واقعی با مقاومت وجود ندارد.»

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت نیز گفت: «وظیفه ما این است که بمب‌ها و موشک‌های انفجاری برای مقابله با دشمن پرتاب شوند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha