• دوشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402121409947
  • خبرنگار : 50562

از هولناک‌ترین ‌جنگ‌های‌ جهان عرب به روایت «خاطرات گمشده»

از هولناک‌ترین ‌جنگ‌های‌ جهان عرب به روایت «خاطرات گمشده»

ایسنا/خوزستان رمان «خاطرات گمشده» اثر عبدالله البصیص با ترجمه محمد حزبایی‌زاده، مترجم خوزستانی، به بازار کتاب آمده است.

یکی از جنگ‌های هولناک جهان عرب در کویت رخ داد؛ قسمتی از تاریخ که در ادبیات داستانی کم‌تر به آن پرداخته می‌شود به ویژه از زاویه دید ساکنان کویت یعنی مردمی که زیر حملات صدام حسین جان و مال خویش را باختند.

به گزارش ایسنا، عبدالله البصیص که نویسنده اهل کویت و متولد ۱۹۸۰‏‏‏‏‏‏‏‏ است در این رمان بی‌رحمی‌ها و شقاوت‌های مردم را از پیش از جنگ تا پس از آن روایت می‌کند؛ کودکانی که تفریح‌شان آزار و اذیت حیوانات است و زمانی که بزرگ می‌شوند جنایت علیه همنوعانشان را حرفه خویش می‌کنند. خشونت‌های بی‌پرده در کنار انسانیت و اخلاق چنان ترکیبی در این رمان خلق می‌کند که خواننده ناچار به قضاوت‌هایی تلخ درباره شخصیت‌های آن می‌شود.

شاهدان ماجرا گفتند مردی را دیده‌اند که با ماشین فراریش راه ماشین باری ضدگلوله حمل پول را بست. بعد خیلی راحت در سمت راننده آسیایی ماشین را که یک‌بند لابه و التماس می‌کرد باز کرد. به او آسیب نزد. فقط ماشین را برد و از صحنه دور شد. ماشین گران‌قیمت فراری را جا گذاشت و بعد فهمیدیم ماشین پسر فرمانده کل نیروهای پلیس است.

این رمان را نشر ثالث در ۱۶۶ صفحه و با قیمت ۱۸۰ هزار تومان بر پیشخوان کتابفروشی‌ها گذاشته است.

محمد حزبایی‌زاده، مترجم خوزستانی، در سال‌های اخیر به ترجمه آثار نویسندگان بزرگ عرب پرداخته و تاکنون کتاب‌هایی مانند «پل ناتمام» از عبدالرحمن منیف، «عطر فرانسوی» و «شکارچی کرم ابریشم» هر دو از امیر تاج‌السر، «مریما» از سنان أنطون، «آب باریکه‌ها» از انعام کجه‌جی و «هر روز زاده می‌شوم» را که گفت‌وگوی عبده وازن با محمود درویش، شاعر فلسطینی، است ترجمه و... منتشر کرده است.

از هولناک‌ترین ‌جنگ‌های‌ جهان عرب به روایت «خاطرات گمشده»

عبدالله البصیص

از هولناک‌ترین ‌جنگ‌های‌ جهان عرب به روایت «خاطرات گمشده»

محمد حزبایی‌زاده

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha