• دوشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402121410049
  • خبرنگار : 50649

دانش‌آموزان اقلید به استقبال از بهار رفتند

دانش‌آموزان اقلید به استقبال از بهار رفتند

ایسنا/فارس رئیس اداره محیط زیست شهرستان اقلید گفت: در راستای ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدا و طرح استقبال از بهار همزمان با روز ملی آب، برنامه‌های ترویجی برای دانش‌آموزان در این شهرستان ترتیب یافت.

علی بخش نجاتی امروز، ۱۴ اسفندماه با اعلام این خبر گفت: در حاشیه طرح استقبال از بهار، نخستین غرفه بازیافت پسماندها در پارک لاله شهر اقلید به بهره‌برداری رسید.

وی، موضوع  بازیافت و مدیریت پسماند را در حفظ طبیعت و محیط زیست شهرستان مهم ارزیابی کرد و گفت: رشد مصرف‌گرایی میزان تولید پسماندهای مختلف، به ویژه در شهرها را افزایش داده است اما مدیریت این پدیده در قالب اشاعه فرهنگ تفکیک و بازیافت نیازمند فراهم بودن یکسری شرایط است.

نجاتی اضافه کرد: تولید روزانه انواع زباله به بخشی از زندگی روزمره مردم تبدیل شده است. اگرچه انسان همواره در طول تاریخ زباله تولید کرده، اما تنها در دوران مدرن است که این پدیده به یک مسئله اجتماعی-زیست محیطی تبدیل شده و نیازمند مدیریت و چاره اندیشی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید با تقدیر از حضور تشکل‌های زیست محیطی و مسئولان آموزش و پرورش در این برنامه، فرهنگ‌سازی بین دانش‌آموزان برای مدیریت پسماند را یک راهکار جدی دانست که از سوی محیط زیست  دنبال می‌شود.

شهردار اقلید نیز در این برنامه با تقدیر از اقدامات محیط زیست یادآور شد: شهرداری با هدف فرهنگ‌سازی درخصوص جداسازی پسماند خشک از تر و تولید خشکاله به منظور کاهش شیرابه و حجم زباله‌های تر، اقدام به راه‌اندازی این غرفه کرد و در صورت استقبال شهروندان در محله‌هایی که متقاضی باشند نیز مراکز جمع‌آوری اقلام بازیافتی پیش‌بینی خواهد شد.

زارع ادامه داد: شهروندان می‌توانند با تحویل پسماند خشک( انواع بطری‌ها، کاغذ، کارتن، نان خشک) و خشکاله (پوست میوه و سبزیجات خشک شده)، قلمه گل رز و اقلام بهداشتی شامل انواع شوینده و جرم‌گیر، دستمال کاغذی، کیسه زباله دریافت کنند. کتاب‌های کودکانه با موضوع حفاظت از محیط زیست و لوازم‌التحریر نیز به زودی به لیست اقلام تحویلی در ازای پسماند اضافه خواهند شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی محیط زیست فارس، در این برنامه که با حضور دانش‌آموزان برخی از مدارس شهر همراه بود پویش نه به کیسه پلاستیکی و صبحانه سالم نیز اجرا و کیف‌های پارچه‌ای ویژه لقمه صبحانه به دانش‌آموزان اهدا شد.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha