• دوشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۰:۳۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402121410335
  • خبرنگار : 50283

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی گیلان بیان کرد:

سومین حراج خرده فروشی اموال تملیکی گیلان در نوروز برگزار می‌شود

سومین حراج خرده فروشی اموال تملیکی گیلان در نوروز برگزار می‌شود

ایسنا/گیلان مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی گیلان با بیان اینکه امیدواریم مشارکت در این حراج خرده فروشی بیشتر شود، تصریح کرد: دوبار این حراج برگزار شده و سومین حراج طی چند روز اخیر و به مناسبت ماه مبارک رمضان و عید نوروز برگزار خواهد شد.

احمدرضا موقری، عصر دوشنبه ۱۴ اسفندماه در نشست خبری اظهار کرد: تا قبل از مهرماه ۱۴۰۱ اداره کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان گیلان رتبه ۲۸ کشوری را داشت که با فعالیت ها و پیگیری‌های صورت گرفته در ۹ ماهه اول سال جاری رتبه ۱۰ در سطح کشور را در اموال منقول کسب کردیم.

وی افزود: این اداره کل از ادارات زیر مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی است و فعالیت ما در زمینه جمع آوری و تعیین تکلیف کالاهایی است که به تملک دولت در می‌آید.


مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان گیلان تاکید کرد: از ابتدای مهرماه سال ۱۴۰۱ تاکنون؛ در تعیین تکلیف کالاهای متروکه در بندرانزلی ۱۷۰ ردیف کالا مربوط به سنوات قبل وجود داشت که به بهانه‌های مختلف از جمله عدم صدور مجوز و مسائل دیگر تعیین تکلیف نشده بود و با پیگیری‌های صورت گرفته امروز در بندرانزلی کلا ۳۸ فقره کالای سنواتی داریم، در گمرک آستارا ۹۲ ردیف کالا داشتیم که الان به ۲۵ فقره رسیده، در گمرک حسن رود نیز ۶۰ ردیف کالا داشتیم که الان کلا ۲۳ ردیف کالا است.

موقری با بیان اینکه از ابتدای مهرماه سال ۱۴۰۱ تا به امروز از ۲۰۴ فقره کالای متروکه ۱۵۷ فقره به وزن تقریبی ۵۲۳۰ تن تعیین تکلیف شد، تصریح کرد: همچنین تعداد ۵۳ دستگاه خودروی رسوبی که از سال‌های گذشته در انبارها بود در سال جاری تعیین تکلیف شدند.

مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان گیلان با بیان اینکه هیچ کالای اساسی رسوبی سنواتی در هیچ کدام از انبارهای استان گیلان نداریم، تاکید کرد: شاید این کالاها به تعداد انگشتان دست باشد که در مراحل اخذ مجوز است.

وی با اشاره به آمار عملکرد انجام شده طی این بازه زمانی گفت: ۲۰۸۴ پرونده به ارزش تقریبی ۸۲۹ میلیارد تومان تشکیل شده و طی این مدت از این میزان پرونده تعداد پرونده‌هایی که فروخته شده ۱۰۳۷ پرونده بودند، آمار پرونده‌های امحا شده هزار و ۱۲۶ پرونده، ۳۲ پرونده اعاده، ۲۳۹ پرونده برائت صادر شده و ۵۱ فقره پرونده واگذار شده و جمع کل پرونده‌های تعیین تکلیف شده در این دوره‌ ۲۴۸۵ فقره بوده است.

موقری با اشاره به اینکه درصد فروش ما نسبت به سال مشابه ۸۱۱ درصد بوده، تصریح کرد: در راستای اموال غیرمنقول طی این مدت از اول مهرماه سال ۱۴۰۱ تا دهم اسفند سال جاری توانستیم ۲۱ میلیارد ریال فروش داشته باشیم که این‌ اموال غیر منقول دو پلاک زمین در آستارا بود که به فروش رسیده است.

مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان گیلان با بیان اینکه با توجه به دامنه فعالیت‌هایی که داریم و اطلاع رسانی نشده که از آن جمله حراج خرده فروشی است، افزود: حراج خرده فروشی قانون منع مداخله ندارد و همه شهروندان و کارمندان دستگاه‌ها می‌توانند در این حراج که از طریق سامانه ستاد الکترونیک دولت برگزار می‌شود و شرایط یکسان برای همه دارد، شرکت کنند.

موقری با بیان اینکه امیدواریم مشارکت در این حراج خرده فروشی بیشتر شود، تصریح کرد: دوبار این حراج برگزار شده و سومین حراج طی چند روز اخیر و به مناسبت ماه مبارک رمضان و عید نوروز برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه همه این‌ها کالاهای قاچاق هستند که وقتی به دست دولت می‌رسند با حواله‌ای که صادر می‌شود به صورت قانونی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، تاکید کرد: همه کالاهای قاچاق به جز مواد مخدر و مشروبات الکلی شامل می‌شود و در واقع هر کالایی که مجوزهای لازم را از ارگان های مربوطه اخذ کند، می‌توانیم در بازار عرضه کنیم.

موقری در پایان گفت: یک انبار استیجاری در لولمان داریم که با توجه به کمک‌های استاندار محترم، همکاری مدیر کل دارایی، گمرک و اداره بنادر و دریانوردی انبار بایندر بندرانزلی به محوطه ۱۰ هزار متر به صورت امانی در اختیار ما گذاشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha