• سه‌شنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1402121510487
  • خبرنگار : 30057

بررسی روش‌های دارورسانی و خالص‌سازی ترکیبات طبیعی در کنگره شیمی

بررسی روش‌های دارورسانی و خالص‌سازی ترکیبات طبیعی در کنگره شیمی

رئیس پژوهشکده فناوری‌های شیمیایی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از برگزاری بیست و دومین کنگره بین‌المللی شیمی از ۲۴ اردیبهشت سال آینده خبر داد و گفت: آخرین مهلت ارسال مقالات به این رویداد علمی ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ است.

اسلام کاشی در گفت وگوبا ایسنا، با اشاره به برگزاری بیست و دومین کنگره بین‌المللی شیمی ایران، گفت: این کنگره توسط پژوهشکده فناوری‌های شیمیایی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و با مشارکت انجمن شیمی ایران برگزار خواهد شد و اهدافی چون ترویج علوم شیمی و تسهیل در ارتباطات بین محققان، صنعتگران و دانشجویان در حوزه شیمی را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه در این کنگره، محققان و صنعتگران حوزه شیمی فرصت خواهند داشت تا با چالش‌های جدید در حوزه شیمی آشنا شوند و نتایج پژوهش‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند، اظهار کرد: در کنار برگزاری کنگره، نمایشگاهی نیز برگزار خواهد شد تا محققان و صنعتگران بتوانند با یکدیگر در ارتباط باشند و از فرصت‌های همکاری بهره‌مند شوند. 

کاشی ادامه داد: کنگره بین‌المللی شیمی ایران یک رویداد دو سالانه است و اساتید و دانشجویان و شرکت‌های حوزه صنایع شیمیایی مخاطبان این رویداد به شمار می‌روند.

رئیس پژوهشکده فناوری‌های شیمیایی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، شیمی تجزیه، شیمی معدنی، شیمی فیزیک، شیمی کاربردی، شیمی آلی و شیمی دارویی، فیتوشیمی و بیوشیمی را از محورهای اصلی این کنگره ذکر کرد و ادامه داد: «طراحی و کشف مواد دارویی»، «سنتز و فرمولاسیون مواد دارویی»، «آنالیز و متابولیسم مواد دارویی»، «سامانه‌های دارورسانی و رهش آهسته»، «شیمی واکسن‌ها»، «نانوفناوری مواد دارویی»، «فناوری‌های استخراج، جداسازی و خالص‌سازی ترکیبات طبیعی»، «سنتز و شناسایی ترکیبات طبیعی»، «شیمی داروهای گیاهی»، «شیمی پروتئین و پروتئومیکس» و «آنزیم‌ها و بیو کاتالیست‌ها» از حوزه‌های مورد بحث و بررسی در محور سامانه‌های دارورسانی و رهش آهسته است.

وی، فناوری محیط زیست، فناوری رنگ و نساجی، فناوری انرژی‌های نو، شیمی مواد معدنی، نفت، گاز و پتروشیمی، چوب و کاغذ، شیمی مواد ساختمانی و صنایع غذایی را از جمله زمینه‌های تبادل نظر در محور شیمی کاربردی دانست.

دبیر اجرایی کنگره، آخرین مهلت ارسال مقالات را تا ۱۷ فروردین سال ۱۴۰۳ و اعلام نتایج داوری را ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ اعلام کرد و یادآور شد: این کنگره از ۲۴ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha