• سه‌شنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402121510521
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان:

افزایش ایمنی فیزیکی راه‌های شهرستان کاشان با کیفیت مناسب انجام می‌شود

افزایش ایمنی فیزیکی راه‌های شهرستان کاشان با کیفیت مناسب انجام می‌شود

ایسنا/اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان گفت: به منظور افزایش کیفیت ایمنی فیزیکی راه‌های شهرستان، مشکلات و نواقص آن شناسایی شده و با اولویت‌بندی این نقاط، اجرای پروژه‌های ایمن‌سازی با سرعت و کیفیت مناسب انجام می‌شود.

مجتبی آراسته در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بهسازی و ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز به‌منظور رفاه حال کاربران جاده‌ای و جلوگیری از خسارت‌های جانی و مالی شهروندان در اولویت کاری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان قرار دارد.

وی افزود: توسعه پایدار، حمل‌ونقل سریع و ایمن، هنگامی تبلور پیدا می‌کند که به‌صورت نظام‌مند و بر اساس منطق علمی پایه‌ریزی شده باشد. بنابراین تأمین تردد ایمن در سطح شبکه راه‌های درون‌شهری و برون‌شهری یکی از اصول اساسی حاکم بر مهندسی راه، ترافیک و برنامه‌ریزی حمل و نقل است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی شهرستان کاشان، تأکید کرد: همه‌ساله عدم ایمنی، به‌خصوص در جاده‌های برون‌شهری، باعث بروز حوادث ناگواری می‌شود که با خسارات فوتی و جرحی و مالی همراه است. بنابراین یکی از اولویت‌های اداره‌ در سطح شهرستان، رفع نقاط پر تصادف و تبدیل و ارتقاء محورهای موجود است.

آراسته گفت: نقاط حادثه‌خیز بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط پلیس راه، پلیس راهور و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مشخص و بر اساس اولویت‌بندی در دستور کار اداره‌ کل راه و شهرسازی استان اصفهان و دستگاه‌های متولی ایمن‌سازی راه‌ها قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: شهرستان کاشان دارای ۹۰۰کیلومتر جاده است که از سال ۱۴۰۰ همه نقاط پرتصادف شناسایی شده و بیش از۹۰ کیلومتر ساخت باند دوم انجام شده است. بیش از ۵۰ پل بزرگ و متوسط در کل راه‌های کاشان ساخته شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان، افزود: شانه سازی و ایجاد شیب شیروانی در راه‌های جدیدالاحداث به طول ۱۵۰ کیلومتر،  مطالعه ساخت ۱۵۰ کیلومتر دیگر از راه‌ها و برنامه‌ریزی جهت امکان سنجی ساخت باند دوم به طول ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی شهرستان کاشان نیز انجام شده است.

آراسته اظهار کرد: ساخت محورهای مواصلاتی جدید، روکش و نوسازی تأسیسات و علائم ترافیکی محورهای مواصلاتی شهرستان کاشان، تعریض و ساخت رمپ و لوپ و پل‌های دهانه‌های دوم در نوش‌آباد، راوند، اسحاق‌آباد و سادیان و ورودی کاشان از آران و بیدگل از دیگر برنامه‌های این اداره در حوزه ایمنی راه‌ها بوده است.

وی تصریح کرد: بهسازی و روکش ۶۰ کیلومتر از محورهای حوزه استحفاظی شهرستان کاشان در دو سال گذشته با اعتباری  به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان گفت: حوزه حمل و نقل از ابتدای تاریخ بشر، نقشی اساسی در شکل‌دهی جوامع انسانی و توسعه اقتصادی آن‌ها ایفا کرده و امروز نیز شریان‌های ارتباطی، زیربنای اقتصاد هر کشوری را تشکیل می‌دهد.

آراسته خاطرنشان کرد: در اجرای فاز دوم طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان، بیش از ۶۱ هکتار زمین تأمین شد و برای فاز سوم اجرای طرح، الحاق بیش از ۱۹۶ هکتار زمین پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha