• سه‌شنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402121510645
  • خبرنگار : 71661

جنبش رای اعتراضی علیه بایدن به «مینه‌سوتا» رسید

جنبش رای اعتراضی علیه بایدن به «مینه‌سوتا» رسید

یک جنبش اعتراضی که هفته گذشته انتخابات مقدماتی آمریکا در ایالت میشیگان را تحت‌تاثیر قرار داد، امروز (سه‌شنبه) به ایالت مینه‌سوتا رسیده تا مخالفت خود با حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی را از طریق برگه‌های رای نشان دهد.

به گزارش ایسنا، حامیان فلسطین بر انتخابات مقدماتی ایالت مینه‌سوتا در آمریکا سایه افکنده و می‌کوشند از طریق جنبش «‌هیچ‌کدام»، «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور را به تغییر سیاست‌های خود در قبال جنگ غزه وادار کنند.

امروز (سه‌شنبه) شهروندان ایالت مینه‌سوتا در دور مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شرکت کرده و افراد متعلق به هر حزب، نامزد مورد حمایت خود در آن حزب را انتخاب می‌کنند. در نهایت چهره‌ای که در انتخابات‌های درون‌حزبی در هر حزب به پیروزی می‌رسد، به‌عنوان نماینده آن حزب به انتخابات سراسری راه یافته و برای منصب ریاست‌جمهوری با نامزدهای دیگر احزاب رقابت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جنبش ‌«هیچ‌کدام» یا «عدم تعهد» از طرفداران حزب دموکرات آمریکا می‌خواهد در برگه‌های رای به‌جای انتخاب نامزد مورد حمایت خود، گزینه «‌هیچ‌کدام» را انتخاب کنند تا بدین‌وسیله اعتراض خود را به سیاست‌های رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا در قبال جنگ غزه نشان دهند. این نوع شرکت در انتخابات را رای‌دهی اعتراضی می‌نامند.

این جنبش که هفته گذشته در انتخابات درون‌حزبی ایالت میشیگان سروصدای زیادی به پا کرده و بیش از ۱۰۰ هزار رای‌دهنده را مجاب به رای‌دهی اعتراضی کرد، امروز به مینه‌سوتا رسیده است.

جنبش رای اعتراضی علیه بایدن به «مینه‌سوتا» رسید
برگه تبلیغاتی جنبش ‌«هیچ‌کدام» (Uncommitted)

گرچه بر خلاف میشیگان، مینه‌سوتا از گذشته حامی حزب دموکرات بوده و میدان نبرد جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها محسوب نمی‌شود، اما رای اعتراضی اعضای جنبش ‌«هیچ‌کدام» می‌تواند نشان‌دهنده میزان محبوبیت و قدرت بایدن در درون حزب دموکرات باشد.

رهبر گروه «بایدن را رها کن» در مینه‌سوتا تخمین می‌زند که این ایالت حدود ۲۵۰ هزار مسلمان داشته باشد، گفت هدف این است که در مینه‌سوتا دست‌کم ۱۰ هزار تن در برگه‌های رای گزینه هیچ‌کدام را انتخاب کنند.

جنبش ‌«هیچ‌کدام» از بایدن می‌خواهد رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرش آتش‌بس کرده و از کشتار بیشتر غیرنظامیان فلسطینی جلوگیری کند. حمایت همه‌جانبه بایدن از رژیم صهیونیستی و ارائه حمایت نظامی بی‌قیدوشرط به این رژیم انتقادها از او را تا حدی افزایش داده که ممکن است بر عملکرد وی در رقابت با نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه، «دونالد ترامپ» تاثیر داشته باشد.

جنبش رای اعتراضی علیه بایدن به «مینه‌سوتا» رسید
تبلیغات جنبش ‌«هیچ‌کدام» (Uncommitted) در ایالت میشیگان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha