• سه‌شنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402121510675
  • خبرنگار : 71516

جهاد اسلامی: فشار مضاعف یمن بر صهیونیست‌ها آمریکا را آشفته کرده است

جهاد اسلامی: فشار مضاعف یمن بر صهیونیست‌ها آمریکا را آشفته کرده است

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد ملت فلسطین از موضع یمن در این برهه تاریخی قدردانی می‌کند.

به گزارش ایسنا، علی ابوشاهین، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مصاحبه با المسیره گفت: فشار زیادی که یمن در این مرحله بر رژیم صهیونیستی آورده آمریکا را به عنوان اولین حامی این رژیم دچار آشفتگی کرده است. راهپیمایی‌های مردم یمن بزرگترین راهپیمایی‌ها در حمایت از ملت فلسطین بوده است. همچنین از اقدامات رسانه‌های یمن قدردانی می‌کنیم.

ابوشاهین از مواضع سیاسی و نظامی یمن قدردانی کرد که تأثیر و فشار بسیار زیادی داشته و در ناکام گذاشتن آمریکا و انگلیس که ۲ حامی اصلی رژیم صهیونیستی هستند، موفق بوده است.

وی گفت: ما شاهد مواضعی بسیار مستحکم و جسورانه و حمایت گسترده از اظهارات اخیر عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن بودیم.

ابوشاهین خطاب به دشمنان گفت: یمن را آزمایش نکنید زیرا اقدامات یمن از زمان حمله صهیونیست‌ها تشدید شده است. ما امیدواریم کشورهای دیگر نیز از اقدام یمن درس بگیرند. کشورهایی هستند که اگر از یمن الگوبرداری کنند، چیزهای زیادی در این زمینه برای ارائه دارند.

ابوشاهین گفت: در مرحله اول میانجیگر قطری و بعد از آن مصر پیشنهاداتی را ارائه کردند. بعد از آن شاهد توافق پاریس بودیم که دشمن با آن مخالفت کرد. بعد از مخالفت دشمن پیشنهاد جدیدی ارائه شد که ما دیدگاه خود را درباره آن اعلام کردیم. دشمن تلاش کرد تا این توافق را از محتوایش خالی کند. زمانی که موضوع بازگشت آوارگان به شمال مطرح شد، دشمن تنها درباره بازگشت افراد مسن صحبت کرد و با بازگشت جوانان مخالفت کرد. زمانی که صحبت درباره آتش‌بس است دشمن خواهان چند ساعت مشخص است. درباره موضوع اسرا صحبت درباره آزادی ۱۵۰۰ اسیر بود اما دشمن این تعداد را به ۴۰۰ اسیر کاهش داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha