• سه‌شنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402121510703
  • خبرنگار : 71129

۱۲۳۴؛ گذرواژه وزارت دفاع آلمان!

۱۲۳۴؛ گذرواژه وزارت دفاع آلمان!

وزارت دفاع آلمان در حالی از بیانیه مطبوعاتی درباره ارتباطات نظامی فاش شده با رمز عبور «۱۲۳۴» محافظت کرده که رسانه‌های این کشور، آن را به دلیل جزئیات امنیتی «بسیار شرم‌آور» مورد تمسخر قرار داده‌اند.

به گزارش ایسنا، این بیانیه که توسط «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان روز یکشنبه منتشر شد، به شکل صوتی روز دوشنبه در وبگاه این وزارتخانه در دسترس قرار گرفت. در لینکِ سرویس ذخیره‌سازی فضای ابری میزبانِ این فابل، وزارت دفاع آلمان به بازدیدکنندگان اطلاع داد که می‌توانند با وارد کردن رمز عبور «۱۲۳۴» به این پیام ضبط  شده، دسترسی داشته باشند.

شبکه خبری راشاتودی گزارش داده با وجود این‌که این فایل محرمانه نیست و رمز عبور آن هم خیلی ساده و راحت است، اما باعث شد تا روزنامه بیلد آلمان این موضوع را به باد تمسخر بگیرد و در یادداشتی بنویسد: «پس از آنکه ارتش آلمان توسط جاسوس‌های روس شنود شد، استفاده از چنین رمزی، بسیار شرم‌آور است».

روز جمعه «مارگاریتا سیمونیان» سردبیر شبکه خبری راشاتودی متن و فایل صوتی مربوط به مکالمه بین چهار افسر نیروی هوایی ارتش آلمان از جمله ۲ ژنرال ارشد را منتشر کرد و گفت، از طریق مقام‌های امنیتی روسیه به این فایل‌ها دست یافته است.

این افسران از طریق برنامه موبایلی « WebEx» با یکدیگر درباره استفاده احتمالی موشک‌های تاروس آلمانی برای هدف قرار دادن پل کریمه صحبت کردند. این گفت‌وگو همچنین فاش کرده که انگلیس نیروهای متخصص خود را به اوکراین فرستاده تا موشک‌های «استورم شادو» را که به نیروهای مسلح این کشور داده شده، عملیاتی کنند.

برلین روز شنبه موجودیت این مکالمه را تایید کرد و وزیر دفاع آلمان در بیانیه‌ای که روز یکشنبه منتشر شد، گفت که به نقص‌های امنیتی آشکاری که منجر به افشای این اطلاعات شد، توجهی نکرد و به‌جای آن، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه را متهم کرد که این اقدام را به عنوان بخشی از جنگ اطلاعاتی علیه غرب رهبری کرده است.

چندین ماه است که «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان از سوی کی‌یف و اعضای کابینه خود برای تایید ارسال موشک‌های دور برد تاروس به اوکراین تحت فشار قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha