• سه‌شنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402121510743
  • خبرنگار : 71661

ناکامی آمریکا در جمع‌آوری اطلاعات درباره توان نظامی ارتش یمن

ناکامی آمریکا در جمع‌آوری اطلاعات درباره توان نظامی ارتش یمن
پهپادهای ارتش یمن

مقامات آمریکایی اذعان کردند تلاش‌های آنان برای مقابله با فعالیت‌های ارتش یمن در دریای سرخ به دلیل اطلاعات ناکافی درباره توانایی‌های نظامی آنها به مشکل خورده است.

به گزارش ایسنا، چند مقام کنونی و سابق ایالات متحده گفتند فقدان اطلاعات کافی درباره انبارهای تسلیحاتی ارتش یمن، تلاش‌های آمریکا برای مقابله با حملات آنان به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را با مشکل مواجه کرده است.

این مقامات گفتند پنتاگون از اینکه آسیب‌هایی به توانایی نظامی ارتش یمن وارد کرده اطمینان دارد، اما میزان این خسارات مشخص نیست، زیرا آمریکا قبل از انجام حملات ارزیابی دقیقی از ظرفیت‌های نظامی یمن نداشت.

به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، اظهارات اخیر مقامات آمریکایی نشان می‌دهد ناتوانی پنتاگون از ترسیم تصویری دقیق از توانایی‌های نظامی ارتش یمن، مقامات واشنگتن را نگران کرده است.

با شروع جنگ غزه و جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان این منطقه، انصارالله یمن اعلام کرد که در حمایت از مردم غزه و تا زمان توقف حملات صهیونیست‌ها، کشتی‌هایی که به مقصد اراضی اشغالی می‌روند یا به هر نحوی با صهیونیست‌ها ارتباطی دارند، در دریای سرخ هدف قرار خواهد داد.

در مقابل، ائتلافی دریایی با رهبری آمریکا در منطقه شکل گرفت که هدف آن مقابله با حملات ارتش یمن و حفاظت از کشتی‌های صهیونیست است.

به گفته پنتاگون، انصارالله از ۱۹ نوامبر تا امروز به چهار کشتی تجاری با پرچم آمریکا آسیب وارد کرده است. در مجموع ارتش یمن در این بازه زمانی ۶۲ بار به کشتی‌های دریایی یا تجاری ایالات متحده حمله یا آن‌ها را تهدید کرده است. از ژانویه امسال، آمریکا و دیگر اعضای این ائتلاف دریایی از جمله انگلیس، ۴ تا ۸ کشتی در دریای سرخ مستقر کرده‌اند و تا کنون ۳۵ حمله به مواضع ارتش یمن انجام داده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha