• سه‌شنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402121510817
  • خبرنگار : 71588

درخواست شورای همکاری خلیج فارس برای لغو محاصره و تسهیل ورود کمک‌ها به غزه

درخواست شورای همکاری خلیج فارس برای لغو محاصره و تسهیل ورود کمک‌ها به غزه

کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستند برای لغو محاصره و تسهیل ورود کمک‌های فوری به غزه اعمال فشار کند.

به گزارش ایسنا، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر خواستند تا تمامی تجاوزات وحشیانه‌ای را که رژیم صهیونیستی مرتکب شده، رصد و مستندسازی کند که آخرین آن کشتار مردم بی‌گناه هنگام دریافت کمک‌های امدادی است.

براساس گزارش روسیا الیوم، این اظهارات روز دوشنبه توسط هند المفتاح، نماینده دائم قطر در سازمان ملل به عنوان رئیس گروه کشورهای حاشیه خلیج فارس در پنجاه و پنجمین نشست شورای حقوق بشر که در ژنو برگزار شد، بیان شد.

المفتاح خواستار لزوم ارائه هرگونه حمایت لازم از فعالیت کمیته حقیقت‌یاب برای رصد و مستندسازی این نقض‌ها شد.

وی همچنین خواستار مشارکت کمیساریای عالی حقوق بشر در تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس فوری در نوار غزه و استفاده از نفوذ دفتر این کمیساریا برای سوق دادن طرف‌های موثر بین‌المللی و منطقه‌ای جهت تسهیل توقف جنگ و کشتار ساکنان غزه شد و بر لزوم افزایش تلاش‌ها برای لغو محاصره و ورود آسان کمک‌های بشردوستانه به ‌طور فوری و بدون موانع تاکید کرد.

در حملات رژیم صهیونیستی به غزه حداقل ۳۰۵۳۴ فلسطینی در میان ویرانی‌های گسترده و کمبود وسایل ضروری شهید و ۷۱۹۲۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. این رژیم همچنین محاصره فلج کننده‌ای را بر نوار غزه اعمال کرده است که جمعیت آن، به ویژه ساکنان شمال غزه را در آستانه گرسنگی قرار داده است. به گفته سازمان ملل، جنگ ۸۵ درصد از جمعیت غزه را به آوارگی داخلی در میان کمبود شدید غذا، آب سالم و دارو سوق داده و ۶۰ درصد از زیرساخت‌های غزه آسیب دیده یا ویران شده است. این رژیم در دیوان بین‌المللی دادگستری به نسل‌کشی متهم است. یک حکم موقت در ژانویه به تل‌آویو دستور داد تا اقدامات نسل کشی را متوقف کرده و اقداماتی را برای تضمین ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه اتخاذ کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha