• سه‌شنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402121510937
  • خبرنگار : 71234

شریعتی: رقابت درونی جریان انقلاب تأثیری در افزایش نرخ مشارکت ندارد

شریعتی: رقابت درونی جریان انقلاب تأثیری در افزایش نرخ مشارکت ندارد

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان مشارکت در انتخابات ۱۱ اسفند تقریبا مشابه چهار سال گذشته بود، گفت: تثبیت نرخ مشارکت این پیام را دارد که رقابت درونی جریان انقلاب هیچ تأثیری در افزایش نرخ مشارکت ندارد و حتی عامل ایجاد اختلاف و تخریب مشارکت نیز می شود.

به گزارش ایسنا، مالک شریعتی در جلسه علنی امروز و در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از مردم برای حضور در انتخابات گفت: از اعتماد مجدد مردم تهران تشکر می‌کنم. همچنین از رهبر حکیم انقلاب قدردانی می کنم که از ابتدای امسال انتخابات را هدایت‌گری کردند. همچنین از تمام متصدیان امر انتخابات، مجریان مردمی و وزارت کشور، ناظران مردمی و شورای نگهبان، عوامل انتظامی و امنیتی، رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی، نامزدها به ویژه رقبا، جریان‌ها و احزاب فعال تشکر می کنم و به همه منتخبان تبریک گفته و آرزوی توفیق دارم.

وی با بیان اینکه ۱۱ اسفند را به تمام دشمنان مردم و معاندین این آب و خاک تسلیت می گویم، گفت: پس از ماه‌ها بمباران تبلیغاتی دشمنان انقلاب و معارضان جبهه انقلابی و از سرگذراندن فتنه پاییز ۱۴۰۱ و با وجود اجرای بزرگترین عملیات مشترک تخریبی و تحریمی انتخابات از داخل و خارج، حفظ میزان مشارکت در انتخابات ۱۱ اسفند تقریبا مشابه چهار سال گذشته بود.

منتخب مردم تهران در مجلس دوازدهم گفت: مفهوم تثبیت نرخ مشارکت در انتخابات آن است که اولا مردم مثل همیشه صف خود را از بدخواهان جمهوری اسلامی جدا می دانند و ثانیا آنها ضمن گله مندی از وضع موجود به آینده امیدوارند و نور ایمان و امید در دل‌شان زنده است.

شریعتی همچنین گفت: همزمانی تثبیت نرخ مشارکت با اعلام «نه بزرگ» مردم به نماد اقتصادی دولت گذشته نشان داد مردم درک عمیقی از ریشه مشکلات اقتصادی امروز خود دارند و فرصت چهار ساله مجلس انقلابی یازدهم و دو سال و نیمه دولت مردمی سیزدهم را برای رفع کامل اثرات مخرب گذشته کافی ندانستند.

وی افزود: مردم مصوبات خوب مجلس یازدهم و برخی نتایج مفید آن را دیده‌اند. مردم اصلاح رویکرد دولت سیزدهم به ویژه در کشیدن ترمز دستگاه تخریب اقتصادی را مشاهده کردند اما اینها را کافی ندانسته و با امیدواری به آینده فرصت بیشتری به جریان انقلابی دادند.

نماینده تهران با بیان اینکه تثبیت نرخ مشارکت پیام دیگری هم دارد، گفت: رقابت درونی جریان انقلاب هیچ تأثیری در افزایش نرخ مشارکت ندارد و چه بسا عامل ایجاد اختلاف و تخریب مشارکت نیز می شود. توزیع و پراکندگی آرای مردم تهران با وجود حفظ نرخ کلی مشارکت مشابه سال ۹۸ باعث شد تا منتخبین دور اول با پشتوانه رأی کمتری راهی مجلس دوازدهم شوند.

شریعتی همچنین بیان کرد: نکته دیگر آن است که رقابت، جنبه های ایجابی و سلبی هم دارد. عملا رقابت بدون نقد رقیب ممکن نیست. متأسفانه در مواردی مرز نقد و تخریب رعایت نشد به ویژه نسبت به خدمات و دستاوردهای مجلس انقلابی یازدهم جفا شد و نقش کلیدی رئیس مجلس در آنها نادیده گرفته شد.

وی افزود: هیچ کسی بدون عیب نیست و بنده از همه گناهکارتر و عذرخواه‌ترم اما متأسفانه تحقیر، اهانت، لجن پراکنی، لحن خصمانه در اطراف همه جریان‌های رقیب در انتخابات کمابیش دیده شد و چارچوب های نقد منصفانه، عاقلانه و مسئولانه و اصول مطالبه گری به صورت کامل رعایت نشد. امیدوارم در مرحله دوم بهتر شد و در درون مجلس آینده چارچوب‌ها و حرمت‌ها بیشتر شود.

شریعتی خاطر نشان کرد: در انتخابات ۱۱ اسفند به وضوح دیده شد هر فرد و جریانی که بیشتر و حساب شده‌تر کار کرد و کم خطا ظاهر شد بهتر نتیجه گرفت به طوری که می توان آن را در موفقیت چشمگیر نمایندگان جوان و انقلابی مجلس یازدهم در استان‌ها در کنار پدیده جوان انتخابات تهران دید.

وی افزود: درس مهم دیگر انتخابات ۱۱ اسفند به ویژه در تهران برای همه ما فعالان سیاسی، جریان‌ها، احزاب و جبهه ها این بود که اقبال و اعتماد مردم را پیش فرض نگیریم. مردم به جزئیات رفتار ما دقت دارند و به ویژه در دوران حاکمیت فضای مجازی نمی توان کوچکترین اتفاق را از چشم تیزبین مردم پنهان نگاه داشت. باید با مردم صادق و شفاف بود، توضیح داد و آگاهی آنها را به رسمیت شناخت.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که بتوان در مجلس دوازدهم با حفظ و تقویت نقاط قوت مجلس یازدهم و برطرف کردن نقاط ضعف آن بالنده تر و قوی تر از قبل در خدمت گذاری به مردم کوشید و نتیجه آن را در افزایش مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۲ دید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha