• سه‌شنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402121510952
  • خبرنگار : 50163

رئیس شورای اسلامی شهر ابهر:

مشارکت مردم رکن اصلی حفاظت از منابع طبیعی است

مشارکت مردم رکن اصلی حفاظت از منابع طبیعی است

ایسنا/زنجان رئیس شورای اسلامی شهر ابهر گفت: مشارکت مردم از ارکان اصلی حفاظت از منابع طبیعی و تحویل آن به نسل آینده کشور است.

سعید بهاوری امروز (سه‌شنبه ۱۵ اسفند ماه)  در مراسم روز درختکاری ابهر، عنوان کرد: امیدواریم همه درختانی که امروز کاشته شد به ثمر بنشیند تا آیندگان نیز بتوانند از منافع آن بهره‌مند شوند؛ همان‌طور که گذشتگان درخت کاشته و ما امروز از ثمرات آن استفاده می‌کنیم.

وی  با تاکید بر اینکه مشارکت مردم از ارکان اصلی حفظ و نگهداری از منابع طبیعی است، تصریح کرد: با توجه به همین موضوع از مردم و شهروندان درخواست داریم با طبیعت و منابع طبیعی مهربان باشند.

این مسئول با بیان اینکه انسان‌ها با قطع درختان در منابع طبیعی دست برده‌اند، ادامه داد: منابع طبیعی شهر ابهر نیز از این قاعده مستثنی نبوده است به طوری که شاهد قطع درختان در نقاط مختلف شهرستان هستیم‌.

بهاوری با توضیح اینکه برای کمک به منابع طبیعی و بهره‌مندی از فضای سبز و همچنین داشتن آب و هوای سالم باید تلاش شود در جای جای ابهر درخت غرس کنیم، متذکر شد: این درختان باید مقاوم به کم آبی بوده و متناسب با آب و هوای شهر باشند.

در ادامه این مراسم نیز شهردار با بیان اینکه توجه به محیط زیست و داشتن زندگی سالم جزو اولویت‌ها و نیازهای اساسی جامعه بشری است، اظهار کرد: آب، خاک و هوا نیز جزو نیازهای ضروری انسان‌ها است که در نهایت وظیفه شهرداری در قبال این موضوعات این است که به فضای سبز داخل شهر چه در بحث حفظ و نگهداری و چه بحث ایجاد فضای سبز توجه ویژه داشته باشد.

رضا حیدری با بیان اینکه کشور ما و شهرستان ابهر نیز از کم‌آبی رنج می‌برد، ادامه داد: برای حل این مشکل نیز با همت شورا و شهرداری در تلاش هستیم آبیاری فضای سبز شهر از حالت سنتی خارج شده و به سمت مکانیزه شدن حرکت کند که امیدواریم برای سال بعد در این حوزه بتوانیم اقدامات مثبتی رقم بزنیم.

شهردار ابهر با توضیح اینکه از برنامه‌هایی که تا پایان سال داریم غرس ۶ هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر است، ادامه داد: گل‌کاری سطح شهر و کاشت درختچه‌های تزئینی نیز از دیگر اقدامات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha