• سه‌شنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402121511033
  • خبرنگار : 71610

سیاست گرسنگی همچنان از کودکان غزه جان می‌گیرد

سیاست گرسنگی همچنان از کودکان غزه جان می‌گیرد

ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، حملات ویرانگر و اجرای «سیاست گرسنگی دادن» در سایه سکوت جامعه‌ بین‌المللی، وضعیت فاجعه‌باری را برای اهالی غزه به بار آورده و جان بیش از ۱۰ کودک را گرفته و همچنان می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، علی‌رغم درخواست‌های سازمان‌های بین‌المللی برای ارائه کمک‌های بشردوستانه فوری به غزه به منظور جلوگیری از فاجعه انسانی بیشتر، اما رژیم صهیونیستی اجازه نمی‌دهد آب، غذا، دارو، سوخت و برق به این منطقه محاصره شده ارسال شود.

اخیراً مرگ و میر کودکان و نوزادان به دلیل سوءتغذیه ناشی از «سیاست گرسنگی دادن» که توسط رژیم کودک‌کُش در غزه اجرا شده، افزایش یافته است.

اعمال سیاست گرسنگی توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه خشم و واکنش گسترده فعالان در شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشته است.

فعالان شبکه‌های اجتماعی ضمن ابراز همدردی با فلسطینی‌ها و کودکان غزه و محکوم کردن این جنایت غیرانسانی صهیونیست‌ها، تصاویر دلخراشی را از آثار گرسنگی و قحطی بر کودکان این باریکه را دست به دست کرده‌اند.

سیاست گرسنگی همچنان از کودکان غزه جان می‌گیرد

سیاست گرسنگی همچنان از کودکان غزه جان می‌گیرد

بر اساس آخرین اطلاعات اعلام شده از سوی مقامات وزارت بهداشت غزه، تعداد کودکانی که به دلیل سوء تغذیه جان خود را از دست داده‌اند تا چهارم مارس (۱۴ اسفند) به ۱۶ نفر رسیده است.

علاوه بر شهر غزه، ۱۵ کودک به دلیل کمبود مواد غذایی، نبود آب و قطعی برق در شهرهای «بیت لاهیا»، «بیت حانون» و «جبالیا» در شمال نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند و یک کودک نیز در شهر «رفح» در جنوب نوار غزه جان باخت.

سیاست گرسنگی همچنان از کودکان غزه جان می‌گیرد

وزارت بهداشت غزه در این باره اعلام کرد که در ۲۷ فوریه، شمار قابل توجهی از نوزادان با شرایط تهدید کننده زندگی به دلیل سوء تغذیه و کم آبی به بیمارستان کمال عدوان در بیت لاهیا منتقل شدند.

طبق این گزارش، کوچکترین کودکی که در غزه در نتیجه «سیاست گرسنگی دادن» رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است، نوزاد ۱۴ روزه بوده و بزرگ‌ترین آنها ۱۰ سال سن داشت.

سیاست گرسنگی همچنان از کودکان غزه جان می‌گیرد

در همین راستا، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در امور منطقه اعلام کرد: در جنگ غزه کودکان بهای بیشتری می‌پردازند. ما به یک اقدام بین‌المللی فوری نیاز داریم. آنچه در غزه اتفاق می‌افتد محک زدن وجدان بشریت است.

نیروهای رژیم صهیونیستی علاوه بر اعمال سیاست گرسنگی، همچنان غیرنظامیانی را که در انتظار دریافت کمک‌های غذایی هستند را نیز هدف قرار می‌دهد.

 سازمان جهانی بهداشت نیز امروز اعلام کرد: با کمبود شدید مواد غذایی به ویژه در شمال غزه مواجه هستیم. مدیر سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد(فائو) در امور منطقه نیز گفت: ۸۰ درصد ساکنان غزه در وضعیت فاجعه بار قطحی و گرسنگی شدید قرار دارند. ۲۵ درصد از ساکنان شمال و مرکز غزه نیز به دلیل نبود غذا با وضعیتی بسیار وخیم روبرو هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۶ ۱۴:۵۱

قلم قاصر از نوشتن در مورد آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، روی سیاه هیتلر را نتانیاهو سفید کرد و خود بر مسند جنایتکارانه وی نشست، و غرب با فرهنگ و حقوق بشر دان رو سیاهتر از این دو جنایتکار قرن و بازنده‌های اصلی این وحش‌گری مدرن میباشند